شناسهٔ خبر: 26881955 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خواندنی از ورزش ایران

صاحب‌خبر -

 
  * تیم ملی بسکتبال ایران با برتری برابر نماینده میزبان به مثام سوم تورنمنت اطلس چین رسید. شاگردان مهران شاهین طبع که با قبول شکست برابر نیجریه از رسیدن به فینال بازماندند در دیدار رده‌بندی به مصاف نماینده چین رفتند و در این مسابقه ٦٧ بر ٥٥ به پیروزی رسیدند و در نهایت سوم شدند.تیم ملی ایران خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌کند و بعد از تورنمنت اطلس در چین خواهد ماند و در یک تورنمنت چهارجانبه شرکت می‌کند.
* حسن تفتیان نماینده ایران با ثبت زمان 10:15 ثانیه در دور مقدماتی 100 متر مسابقه‌های دایموند لیگ لندن متوقف شد و از رسیدن به فینال بازماند.تفتیان در مرحله ششم رقابت‌های دایموند لیگ در استکهلم سوئد پیگیری شده بود با زمان 10:07 ثانیه به عنوان نخست رسید و در مرحله هفتم نیز در پاریس با ثبت رکورد 10:03 ثانیه ضمن شکست رکورد ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.
* تیم ملی ب بسکتبال ایران در ادامه رقابت‌های جام ویلیام جونز مقابل نماینده فیلیپین به پیروزی رسید و با 7 برد و یک باخت به کار خود پایان داد. شاگردان فرزاد کوهیان دیروز در روز پایانی رقابت‌های ویلیام جونز چین تایپه مقابل نماینده فیلیپین (آتنئو بلو ایگلز) به میدان رفتند و با نتیجه 70 بر 63 به پیروزی رسیدند. ملی‌پوشان کشورمان در کوارتر اول 15 بر 14 به برتری رسیدند و کوارتر دوم را 25 بر 16 واگذار کردند و کوارترهای سوم و چهارم نیز با نتایج 23 بر 11 و 16 بر 13 به سود ایران خاتمه یافت.تیم ملی بسکتبال ب ایران به این ترتیب با هفت برد و یک باخت به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد و در نهایت نائب قهرمان این تورنمنت شد.در این رقابت‌ها نماینده کانادا به مقام قهرمانی رسید.
* دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی دوچرخه‌سواری معلولان برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا از دوم مرداد در تهران آغاز می شود و تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت.مهدی محمدی، صابر رحیم‌پور و بهرام سلیمانی دوچرخه‌سواران دعوت شده به اردو هستند که هدایت این تیم را فرهاد عصفوری (سرمربی) و علیرضا مکوندی (مربی) برعهده دارد.تیم ملی دوچرخه سواری معلولان در این دوره از بازیهای پاراآسیایی تنها در رشته پیست (ماده یک کیلومتر و تعقیبی انفرادی چهارکیلومتر) شرکت خواهد کرد.
* کادر فنی تیم ملی بسکتبال نوجوانان پس از چندین مرحله اردوی آماده سازی اسامی بازیکنان این تیم برای حضور در مسابقات نوجوانان غرب آسیا را اعلام کرد که به شرح زیر است:امیرشایان حصاری، کوروش فراهانی، محسن عسگری‌نیا، پوریا حقی، معین خرسندی، عمران طالب زاده، ماتیار احمدپور، رضا نظری‌کیا، سید جعفر حسینی، امیرحسین نصیرایی، محمدمهدی رحیمی و پارسا فلاح.سرمربی: علی آرزومندی.این رقابت‌ها از 6 تا 11 مردادماه در شهر گرگان برگزار می‌شود.
*رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام وهبی امره که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می‌شد، روزهای 28 تا 31 تیرماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و تیم ایران که با 3 نماینده در این مسابقات شرکت کرده بود توسط رامین طاهری و مهدی علیاری در اوزان 87 و 97 کیلوگرم به مدال برنز رسید و امیرحسین حسینی در وزن 97 کیلوگرم نیز پنجم شد.
*آخرین اردوی آمادگی اعضای تیم ملی استقامت و کوهستان دوچرخه‌سواری ایران در دو بخش آقایان و بانوان، به منظور حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا از دوم تا بیست و سوم مرداد ماه به میزبانی استان گلستان در شهرستان کردکوی برگزار می‌شود.

نظر شما