شناسهٔ خبر: 26881923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با دهه کرامت؛

مرحله اول زائرسرای رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

مشهد- همزمان با دهه کرامت مرحله نخست زائرسرای رضوی با حضور آیت الله نوری همدانی در مشهد به بهره برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زائرسرای رضوی بر اساس منویات تولیت آستان قدس رضوی و در راستای رفاه حال زائران بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) وارد مدار ساخت و بهره‌برداری قرار گرفت و در آینده خدمات شایان توجهی را به مردم ایران خواهد داد.

خلیل اکبری به مساحت ۸۲ هزار متر مربعی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: مساحت کل ساختمان‌های این طرح نیز حدود ۵۰ هزار مترمربع است که فاز اول آن در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع و در قالب هشت بلوک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به روند ۱۵ ماهه اجرای فاز نخست این پروژه، افزود: ۶ بلوک از هشت بلوک فاز یک به صورت سوئیتی و ۲ بلوک نیز در قالب هیئتی و به صورت دو طبقه ساخته شده است که در مجموع روزانه به بیش از ۹۰۰ نفر اسکان می‌دهند.

معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی همچنین از پیشرفت ۶۰ درصدی فاز دوم این پروژه خبر داد و گفت: مساحت این فاز یک و نیم برابر فاز اول است و روزانه ظرفیت پذیرایی از یک هزار و ۵۰۰ نفر را دارد و امیدواریم تا پایان سال در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

اکبری در خصوص اجرای فاز سوم زائرسرای رضوی نیز اظهارکرد: طبق دستور تولیت آستان قدس رضوی برای اجرای این فاز قرار است از کمک خیران و سرمایه گذاران استفاده شود.

شایان ذکر است مرحله نخست زائرسرای رضوی یکی از بزرگترین پروژه‌های خدمت‌رسانی به زائران امام هشتم(ع) دوشنبه اول مرداد ماه ۹۷ با حضور آیت الله نوری همدانی و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما