شناسهٔ خبر: 26881838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم اجرای طرح های مشارکتی در بافق

نشست هم اندیشی فرماندار بافق با رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بافق برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  فرماندار بافق گفت: در چند سال اخیر سیاست کلی کشور به سمت طرح های مشارکتی سوق پیدا کرده است که طرح های عمرا حوزه های مختلف به صورت مشارکت با بخش های خصوصی و غیردولتی صورت پذیرد.

زاده رحمانی فرماندار بافق در ابتدای این نشست با تبریک دهه کرامت به بیان برخی از مسائل کلان، که کشور در حال حاضر با آن مواجه است پرداخت. 

زاده رحمانی در ادامه گزارشی از طرح های در دست اقدام سال جاری شهرستان و مسائل و مشکلات پیش رو این پروژه ها را عنوان  کرد و گفت: خوشبختانه با همه مشکلات اقتصادی موجود، درچند سال اخیر اقدامات موثری در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه ای در شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به حوزه راه های ارتباطی شهرستان از جمله بزرگراه بافق- یزد افزود: این پروژه با همه مشکلات و تنگناهای مالی آن،به صورت مستمر در حال پیگیری است و از 11 کیلومتر باقیمانده، تاکنون زیرسازی 10 کیلومتر آن تکمیل شده و بنابر قول پیمانکار از ابتدای مرداد ماه عملیات آسفالت آن نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار بافق بیان کرد: در سال گذشته بیش از 35 کیلومتر ازجاده های روستایی نیز در قالب طرح های مشارکتی زیرسازی و آسفالت شد و در سال جاری نیز بهسازی و آسفالت چند راه روستایی دیگر در دستور کار قرار گرفت.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان اجرای محور سیروس آباد را یکی دیگر از طرح های مهم  شهرستان برشمرد و تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته محور سیروس آباد که جایگزین جاده گزوییه است، با همکاری معادن سنگ آهن مرکزی و چادرملو احداث خواهد شد.

زاده رحمانی تصریح کرد: با احداث این مسیر می توان ضمن رفع مشکل مردم منطقه سبزدشت از طبیعت بکر و گونه های نادر منطقه کوه بافق محافظت و با تبدیل این منطقه به پارک ملی گامی موثر در جهت توسعه صنعت گردشگری شهرستان برداشت.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اجرای طرح های مشارکتی در شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر سیاست کلی کشور به این سمت سوق پیدا کرده است که طرح های عمرانی در حوزه های مختلف به صورت مشارکت با بخش های خصوصی و غیردولتی صورت پذیرد.

لزوم آینده نگری و همچنین ساماندهی مهاجران و نیروهای کار غیربومی و تهدیدات امنیتی و اجتماعی این موضوع، پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه اخذ عوارض دو درصد فروش معادن، طرح های اجرایی در زمینه بهداشت و درمان،پیگیری موضوع اختصاص پزشک متخصص به مراکز درمانی، موضوع تخصیص اعتبارات استانی و ملی به بخش های مختلف و احداث نیروگاه های خورشیدی از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

 

انتهای پیام/ا

ساماندهی مهاجران و نیروهای غیربومی دربافق

نظر شما