شناسهٔ خبر: 26881722 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حکم قضایی پرونده اختلاس شهرداری سیرجان صادر شد

سرپرست مجتمع قضایی دادگاه‌های کیفری دو شهرستان کرمان از صدور حکم قضایی پرونده اختلاس شهرداری سیرجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا دیروز علی میرزابیگی افزود: پس از اعلام گزارش اداره کل بازرسی این استان در سال 1393مبنی بر اختلاس در شهرداری سیرجان و دوسازمان تابعه آن (سازمان اتوبوسرانی و سازمان پارکها و فضای سبز) بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضایی قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات اولیه در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، پرونده با صدور کیفرخواست به محاکم کیفری دو مرکز استان ارسال شد و موضوع در دستور کار و رسیدگی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: متهمان که با اخذ رشوه، اختلاس، تحصیل مال از طریق نامشروع و معاونت در اخذ رشوه، تبانی در معاملات دولتی، جعل و استفاده از سند مجعول و پرداخت رشوه، وجوه و اموالی را به نفع خود تحصیل کرده بودند پس از چند جلسه رسیدگی، حسب مورد به مجازات حبس، انفصال دائم یا موقت از خدمات دولتی و شلاق تعزیری محکوم شدند.
وی بیان کرد: متهمان قبل از صدور حکم نسبت به بازگشت اموال به سازمان متبوع اقدام کرده‌اند.
میرزابیگی عزم دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی و سوء جریانات در برخی معدود از ادارات دولتی را قاطع عنوان کرد و گفت: مسئولان اداری باید با حفظ شأن و جایگاه خود در امانتداری از مسئولیت سپرده شده به وی که حاصل خون شهیدان و مجاهدت ایثارگران است، کوشا باشند.میرزا بیگی در حوزه رسیدگی به جرائم ارتکابی توسط مدیران ادارات دولتی بیان کرد: با توجه به وظایف قانونی محول به محاکم کیفری دو مرکز استان و با عنایت به تعامل مطلوب بین ارگان‌های نظارتی با دادگستری، به جرائم مذکور قاطعانه رسیدگی و برخورد لازم به عمل خواهد آمد.
سرپرست مجتمع قضایی دادگاه‌های کیفری دو شهرستان کرمان یادآور شد: با توجه به اینکه احکام صادره غیرقطعی بوده ،از ذکر جزئیات بیشتر خودداری می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما