شناسهٔ خبر: 26881705 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

تکرار اجحاف در حق مصرف کنندگان محصولات لبنی

در حالی برخی شرکت‌های لبنی بدونه مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت محصولات خود را افزایش دادند که این افزایش خودسرانه اجحافی است که در حق مصرف کنندگان صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،قیمت برخی از محصولات لبنی بدون هیچ مصوبه جدیدی از سوی ستاد تنظیم بازار مجدد افزایش یافت.

گشت و گذار در بازار نشان می‌دهد برخی از برند‌ها هر لیتر شیر پاستوریزه بطری را غیرقانونی به قیمت ۳۲۰۰ تا ۳۴۰۰ تومان افزایش داده اند.

این نخستین بار نیست که شرکت‌های لبنی دست به تخلف می‌زنند، در اردیبهشت ماه سال جاری نیز برخی از برند‌ها خودسرانه دست به افزایش قیمت زدند و فشار مضاعفی را به مصرف کنندگان تحمیل کرده اند.

البته شرکت‌های لبنی مدت‌ها است که درخواست افزایش قیمت خود را به سازمان حمایت ارائه داه اند اما، به دلیل اینکه پروسه موافقت یا عدم موافقت با افزایش قیمت این شرکت‌ها طولانی شده است، هرازگاهی شرکت‌های لبنی خود دست به کار شده و قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

این افزایش قیمت‌ها در گذشته با برخورد‌های سازمان حمایت همراه بوده و جرایم سنگینی برای شرکت‌های متخلف اعمال شده است اما، ظاهرا شرکت متخلف متنبه نشده و پس از مدت زمانی مجددا تخلف خود را تکرار می‌کنند.

هر چند طی هفته گذشته خبر‌هایی مبنی بر موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت شیر خام به گوش رسید اما، بطور رسمی از سوی مقامات دولتی این موضوع تایید نشده است تا بالطبع آن صنایع لبنی خود را محق به افزایش قیمت بدانند.

از شواهد امر این چنین بر می‌آید که جرایم و برخورد‌های سازمان حمایت با متخلفان انجام می‌دهد بازدارنده نیست و پس از مدت کوتاه متخلفین با دهن کجی نسبت به مصوبات کشور بر تکرار تخلف اصرار می‌کنند.


منبع:میزان

نظر شما