شناسهٔ خبر: 26881581 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

برگزاري جلسه رفع موانع و توسعه اقتصادي منطقه اينچه‎برون
گرگان- خبرنگار آفرينش
رفع موانع و توسعه اقتصادي منطقه اينچه‎برون يکي از مهمترين عامل افزايش صادرات ازمرز ريلي شمال کشور مي‎باشد.
اين سخني بود که محمد رضا قرباني در جلسه آشنايي، پيگيري و رفع موانع و توسعه اقتصادي منطقه اينچه‎برون در سالن اجتماعات ايستگاه راه‎آهن اينچه‎برون برگزار شد عنوان نمود.
اين جلسه که باحضورسفير وسر کنسول ترکمنستان،معاون سفير قزاقستان، مشاور مدير عامل و مدير کل ترانزيت راه‎آهن ج.ا.ا، مديران کل صنعت و معدن و تجارت، راه‎آهن شمال‎شرق2 واعضاي اتاق بازرگاني و مسئولين و کارشناسان حوزه اقتصادي برگزار شد؛ پيرامون افزايش مراوردات ريلي و آشنايي و رفع موانع سخناني عنوان نمودند.
محمدرضا قرباني؛ مدير کل راه‎آهن شمال شرق 2 اظهار داشت : با اتصال وبهره‎برداري از خط عريض خط‌آهن اينچه‎برون و توسعه ايستگاه اينچه‎برون و ارتباط با کشورهاي ترکمنستان، قزاقستان،روسيه و چين مي‌توان اقتصاد کشور و بالاخص منطقه متحول نمود و ما بايد از ظرفيتهاي موجود استفاده وتلاش کنيم تا سرعت عمليات حمل ونقل ريلي افزايش يابد در حاليست که همه مسئولان راه‎آهن جمهوري اسلامي ايران به دنبال مرتفع کردن مشکلات و فراهم نمودن بسترهاي مناسب در حوزه ريلي هستند.

معارفه اولين فرمانده يگان حفاظت بنادر استان گيلان
رشت-سيده حديث ميرزاده

به گزارش روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي استان گيلان، با حضور سرهنگ جعفر اطماني فرمانده يگان حفاظت سازمان بنادر و دريانوردي و مدير کل بنادر و دريانوردي استان گيلان، غلامرضا گل محمدي بعنوان اولين فرمانده يگان حفاظت گيلان منصوب گرديد. در اين مراسم از تلاشهاي احمدرضا غفارزاده سپاسگزاري شد.
در ادامه اين سفر سرهنگ اطماني از يگان حفاظت بنادر چمخاله، آستارا و انزلي بازديد و جلسه توجيهي با پرسنل يگان حفاظت اين بنادر برگزار کرد.

با حضور استاندار آذربايجان شرقي؛
بهره‎برداري از تصفيه‎خانه آب شهر نظرکهريزي به روش کاويتاسيون پلاسمايي
تبريز-توفيقي
با حضور دکتر خدابخش استاندار آذربايجان شرقي، مهندس اميني نماينده مردم هشترود در مجلس شوراي اسلامي، دکتر بهبودي رئيس سازمان برنامه و بودجه، دکتر جهانگيري معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، مهندس ايمانلو مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، دکتر عسگري معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز، فرماندار و بخشدار هشترود، مسئولين استاني و شهرستاني، خانواده‏هاي معظم شهدا وتعدادي از اهالي شهر نظرکهريزي واهالي روستاي آلاقيه با هزينه بالغ بر 12000 ميليون ريال بهره‎برداري از تصفيه‎خانه آب شهر نظر کهريزي با ظرفيت 10 ليتر در ثانيه به روش کاويتاسيون پلاسمايي و با حذف فلزات سنگين آغاز شد.
مهندس ايمانلو؛ مدير عامل شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي در آئين بهره‎برداري از طرح تصفيه‎خانه آب شهر نظرکهريزي گفت : رشد جمعيت و افزايش تقاضا براي دستيابي به آب با كيفيت بهتر و وجود برخي آلاينده‎ها از جمله فلزات سنگين در برخي از منابع آبي که خطرات بهداشتي و زيست محيطي دارند، استفاده از روشهاي کارآمد تصفيه آب را ضروري مي‎نمايد.وي افزود: اين طرح جزء طرحهاي تحقيقاتي اين شرکت بوده که با حمايت شرکت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي از محققين دانشگاه تبريز و با بررسيهاي آزمايشگاهي و ميداني روشي جديد در سطح ملي و بين‏المللي با راندمان بالا، ابداع و در شهر نظر کهريزي با مقياس10 ليتر بر ثانيه با هزينه جمعا بالغ بر 12000 ميليون ريال اجرا شده است.

ديدار نماينده و فرماندار شهرستان رودبار با مديرعامل شرکت گاز استان گيلان
رشت-سيده حديث ميرزاده
به گزارش روابط عمومي گاز گيلان شرکت گاز استان گيلان ميزبان نماينده مردم شهرستان رودبار در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار اين شهرستان بود.
در اين نشست وضعيت پيشرفت پروژه‎هاي اجرايي روستاهاي باقيمانده شهرستان و رفع موانع اجرايي آنان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
همچنين طرفين با تاکيد بر تسريع اجراي پروژه‎ها، روستاهاي مورد نظر جهت افتتاح در هفته دولت امسال را مورد بررسي قرار دادند.

نظر شما