شناسهٔ خبر: 26881552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

معاون قضايي دادگستري شهرستان پاکدشت:
پس از دو سال پيگيري، اسناد اوقافي شهرستان پاکدشت ابطال شد
پاكدشت - انوري
خليل حيدري؛ معاون قضايي دادگستري پاکدشت ضمن عنوان اين خبر افزود: بر اثر تلاش خادمين ملت دستور ابطال اسناد اوقافي شهرستان صادر گرديده و صدور اسناد جديد به نام متصرفان در هيئت مستقر در شهرستان پاکدشت انجام مي‌گيرد.
اين خبر در حالي عنوان شده که چندين سال است مسئولين شهرستان پاکدشت از طريق مراجع ومحاکم مختلف قضايي ونهادهاي ذيربط پيگير حل مشکل موقوفه بودن بخشي از املاک اين شهرستان مي‎باشند.
معاون قضايي دادگستري پاکدشت در نشست خبري خود از آمار وارده 48000 پرونده در سال 96 به دادسرا ودادگاه پاکدشت خبر داد وافزود:در سال گذشته-48000 پرونده به دادگستري پاکدشت ارجاع داده شده که از اين تعداد33000 پرونده وارده دادسرا والباقي حقوقي بوده است.
از مجموع پرونده‎هاي رسيدگي شده در دادگاه پاکدشت تعداد 6508 پرونده کيفري ،7690پرونده حقوقي و3662 پرونده خانواده بوده که رسيدگي شده است.
حيدري افزود: با مديريت آقاي کثيرلو؛ رياست محترم دادگستري شهرستان پاکدشت تعداد قضات افزايش يافته واين امر روند رسيدگي به پرونده‎ها را تسهيل نموده است .
وي تصريح نمود که بيشترين پرونده‎هاي کيفري در شعبه 102 وبيشترين پرونده‎هاي حقوقي در شعبه5 در حال رسيدگي مي‎باشد که قضات اين شعبات از قاضي‎هاي برتر در سطح استان مي‎‏باشد.

ترميم و بهسازي يك جاده روستايي با همت شركت نفت و گاز مسجدسليمان
اهواز-خبرنگار آفرينش
جاده دسترسي روستاهاي راهدار و کرايي با همت شرکت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان مورد مرمت و بهسازي قرار گرفت .
اين اقدام درراستاي توجهات وزارت نفت به مسئوليتهاي اجتماعي در مدت زمان 6 ماه و با صرف هزينه اي بالغ بر 500 ميليون تومان توسط مديريت مهندسي و ساختمان اين شرکت انجام شد.
طي اين اقدام عام‌المنفعه، جاده مورد استفاده روستاييان که بدليل غيراستاندارد بودن در هنگام بارندگي قسمت هاي زيادي از آن دچار آبشستگي و تخريب قرار گرفته بود بطور اساسي مرمت و اصلاح گرديد.
انجام 2000 مترمکعب خاکبرداري و 900 مترمکعب خاکريزي - احداث 2 دهانه پل کوچک و ديوار حايل سنگي به مقدار 1700 متر مکعب - اجراي 730 مترمکعب لايه‌هاي اساس و زير اساس - اجراي روکش آسفالت به مقدار4300 متر مربع و ضخامت 6 سانتي متر از جمله اقداماتي بود که براي اجراي اين پروژه توسط شرکت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان هزينه شد و موجب گرديد تا راه دسترسي اهالي روستاهاي راهدار و کرايي بطور اساسي مرمت و بازسازي شود.

افزايش بازدهي پست اهواز جنوبي
اهواز-خبرنگار آفرينش
عمليات نصب و راه‏اندازي يک دستگاه بانک خازني 33 کيلو ولت در پست 230/132/33 کيلو ولت اهواز جنوبي شرکت برق منطقه‌اي خوزستان به پايان رسيد و برقدار شد. مجري طرح پستهاي شرکت ظرفيت اين دستگاه بانک خازني را 4/8 مگاوار اعلام کرد.
نيما درياپور درخصوص اهداف انجام اين پروژه گفت: کاهش تلفات، افزايش ولتاژ و اصلاح توان در مناطقي از شهرستان کارون و اهواز و آزادسازي بخشي از ظرفيت ترانسفورماتورT4 و باسبار 132 کيلو ولت پست اهواز جنوبي بوده است.
وي اضافه کرد: هزينه تامين تجهيزات، عمليات ساختماني، نصب و راه‎اندازي اين پروژه پنج ميليارد ريال بوده است.

بيمارستان 350 تخت‌خوابي شهيد مفتح ورامين ساخته مي‌شود
دکتر محمد مخبر؛ رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در آيين افتتاح و بهره‌برداري از بيمارستان برکت شهيد ستاري قرچک با بزرگداشت ياد شهداي اين منطقه و به‌ويژه سپهبد شهيد ستاري،ضمن ابراز خرسندي از افتتاح بيمارستان برکت شهيد ستاري براي خدمت‌رساني به مردم شهرستان قرچک اظهار داشت: بايد به جوانان اعتماد کرد و مسئوليت‌هاي بزرگي را به آنان سپرد. رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با تأکيد بر اين نکته که عمده فعاليت‌هاي اين ستاد در حوزه‌ اشتغال‌زايي و مشارکت‌هاي اقتصادي در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌يافته‌ي کشور است، تصريح کرد: خدا را شاکريم که توانسته‌ايم تاکنون بالغ بر 400 هزار فرصت شغلي را در کشور ايجاد کنيم.
وي مجموعه‌ي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) را متعلق به آحاد مردم دانست و متذکر شد: با وجودي‌که بودجه‌ي ستاد به نسبت اعتبارات دولتي ناچيز است اما در ساخت 10 بيمارستان با وزارت بهداشت مشارکت داشته و امروز هفتمين بيمارستان از اين بيمارستان‌ها به بهره‌برداري رسيد و افتتاح بيمارستان هشتم هم به زودي انجام خواهد شد.
دکتر مخبر هم‌چنين از ساخت 4 مرکز پيشرفته‌ي درمان سرطان در شهرهاي تهران، اهواز و نجف‌آباد خبر داد و تأکيد کرد که اين مراکز آبروي نظام در حوزه‌ي سلامت خواهند بود. رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به کلنگ‌زني امروز بيمارستان 350 تخت‌خوابي شهيد مفتح ورامين با مشارکت وزارت بهداشت گفت: انشاءا... اين بيمارستان را تا دو سال آينده آماده‌ي بهره‌برداري خواهيم کرد. علاوه بر اين بيمارستان، به زودي عمليات ساخت يک بيمارستان جديد در شهر زاهدان شروع خواهد شد. هم‌چنين ساخت 200 مرکز بهداشتي و درماني نيز توسط اين ستاد در سطح کشور در دست اقدام است که تا به امروز 154 مرکز به بهره‌برداري رسيده يا در دست تکميل است و احداث بقيه‌ي مراکز نيز تا پايان سال آغاز خواهد شد.
دکتر مخبر در تشريح ديگر اقدامات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ بهداشت و درمان اظهار داشت: در سال گذشته هزينه‌ي 70 هزار نسخه‌ بيماران سرطاني توسط اين ستاد پرداخت شده است. هم‌چنين 500 هزار نفر از اقشار روستايي و مناطق محروم و کم‌درآمد در سراسر ايران تحت پوشش بيمه‌ي برکت قرار گرفته‌اند.

نظر شما