شناسهٔ خبر: 26881508 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

      
      سقوط مرگبار
ساری – خبرنگار کیهان: سخنگوی سازمان اورژانس 115 بابل گفت: کارگر ساختمانی از طبقه سوم در شهر امیرکلا بابل سقوط کرد و جان باخت.
غلام نیا روشن افزود: در این حادثه کارگر ساختمانی که مرد ۳۴ ساله بود در حین کار و به علت عدم نکات ایمنی کار ساختمانی به پایین سقوط کرد که به علت شدت جراحات و خونریزی جان سپرد.
دستگیری سوداگران مرگ
یزد – خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی استان از دستگیری دو سوداگر مرگ در عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان خبر داد.
سرهنگ «سیدرضا مکی»  گفت: ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی دو قاچاقچی حرفه‌ای را تحت نظر قرار داده و آنها را هنگامی که قصد خروج از استان داشتند، دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی قاچاقچیان، ۱۱۸ کیلوگرم تریاک را کشف و متهمان را به مراجع قضائی معرفی کردند.
زمین خواری
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان کنارک از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال در شهرستان کنارک بخش زرآباد خبر داد.
سرهنگ غلامرضا شهرکی، گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان کنارک در پی اخبار رسیده مبنی بر یک مورد تصرف عدوانی و زمین‌خواری به متراژ ۱۰ هکتار از اراضی ملی توسط یک نفر متهم را شناسایی کردند.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و با بهره‌گیری از نظر کارشناسان آن اداره و استفاده از نقشه‌های مرجع و تحقیقات محسوس میدانی پرونده مقدماتی را در این خصوص تشکیل که متهم پس از مواجه شدن با ادله و مدارک به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کنارک در پایان تصریح کرد: متهم پرونده اقدام به دیوارکشی بخشی از اراضی ملی نموده که در این رابطه برابر حکم صادره از سوی مرجع قضایی، علاوه‌بر جبران خسارت وارده به اراضی ملی، با قرار قانونی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
قاچاق برنج
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامي استان لرستان از توقيف يك دستگاه تريلي کشنده و كشف برنج خارجي قاچاق در شهرستان الیگودرز خبر داد.
سرتیپ «حاجی محمد مهدیان نسب» گفت: مأموران ايست و بازرسي خمه الیگودرز حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه تریلی کشنده كه از جنوب کشور به مقصد استان‌های مرکزی طی طریق می‌کرد مشكوك و با هماهنگی مقام قضائی آن را توقيف كردند.
وي افزود: مأموران در بازرسي از خودرو مذكور مقدار 24 تن برنج خارجي قاچاق فاقد مجوز گمركي را كشف و یک نفر را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان با‌اشاره به اینکه كارشناسان ارزش محموله كشف شده را یک ميليارد و 500 ميليون ريال اعلام كردند گفت: فرد خاطی با تشکیل پرونده راهی مراجع ذیصلاح شد.
برخورد مرگبار
کرمان – فارس : سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت گفت : برخورد دو دستگاه موتورسیکلت در محور روستایی آبشور - محمدآباد در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت سه جوان ۱۹، ۲۱ و ۲۴ ساله را به کام مرگ کشاند.
رضا محمدرضایی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی اسفندقه در محل حاضر و در بررسی‌های اولیه مشخص شد در اثر برخورد دو دستگاه موتورسیکلت، سه نفر جوان 19، 21 و 24 ساله به شدت مجروح و برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شده‌اند که ساعاتی بعد هر سه نفر به‌علت شدت جراحات وارده در مراکز درمانی فوت کردند.
وی اضافه کرد: علت سانحه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است.
ریزگردها ادارات را تعطیل کرد
اهواز – تسنیم : فرماندار ایذه گفت : به علت بروز پدیده گرد و خاک شدید ادارات، ارگان‌ها و بانک‌های شهرستان ایذه در استان خوزستان تعطیل شد.
مصطفی‌ سمالی افزود: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا و‌ تشکیل و‌ تصمیم جلسه ستاد بحران شهرستان کار تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی شهرستان ایذه به جز مراکز بهداشتی درمانی، امدادی و عملیاتی در روز یکشنبه 31 تیر ماه  تعطیل اعلام شد.
تصادف زنجیره ای
کرج-ایرنا : معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز اعلام کرد که براثر تصادف زنجیره‌ای در آزاد راه کرج - قزوین پنج نفر روانه بیمارستان شدند.
عباس صفری گفت: این حادثه در آزاد راه کرج - قزوین و در محدوده شهرستان ساوجبلاغ بین یک دستگاه کامیون و چهار دستگاه خودرو سواری رخ داد.
وی در ادامه افزود : در این حادثه دو خودرو سواری واژگون شدند و پنج نفر از سرنشینان آنها آسیب جسمی دیدند.
علت حادثه توسط پلیس در دست بررسی قرار گرفت.
سوخت قاچاق
گرگان – خبرگزاری صدا و سیما : فرمانده انتظامی کلاله از شناسایی و توقیف سه محموله قاچاق سوخت  خبر داد.
سرهنگ سید خلیل هاشمی گفت: ماموران نیروی انتظامی کلاله یک دستگاه ‌تانکرحامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید و دو دستگاه وانت نیسان حامل ۲۳۰۰  لیتر گازوئیل قاچاق را  شناسایی و توقیف کردند.
داروی گیاهی غیرمجاز
زاهدان – ایسنا : رئیس‌شعبه سوم تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: دو انبار ازداروهای گیاهی ‌تاریخ مصرف گذشته در زاهدان کشف و ضبط شد.
‌علی کیخا افزود: این کالاها به میزان 14 تن گیاهان دارویی و رنگ مو است که  با همکاری نیروهای مرکز بهداشت، پلیس اماکن و سازمان صنعت، معدن وتجارت در حاشیه شهر زاهدان شناسایی و کشف شد‌.
وی بیان کرد: خیلی از این کالاها  بصورت غیر‌مجاز وارد کشور شده و چندین سال از تاریخ مصرف برخی از آنها گذشته ‌بود‌.
وی اضافه کرد: انبارهای کشف شده، پلمب و پرونده آن برای سیر مراحل قانونی در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.
اعدام قاتل
مشهد – باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامی شهرستان مشهد گفت: هر دو قاتل کودکان مشهدی به دار مجازات آویخته شدند.
سرهنگ آقا بیگی ، افزود: در این حوادث نیروی انتظامی در کوتاه‌ترین زمان توانست قاتلین را دستگیر و قوه قضائیه نیز در کوتاه‌ترین زمان به این پرونده رسیدگی کرد.
كالاي قاچاق
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان همدان، از كشف میلياردی كالاي قاچاق در این استان خبر داد.
سرتیپ «کامرانی صالح»، گفت: 18 راس گاو،380 راس گوسفند و یک هزار و 300 کیلو گوشت خام فاقد مجوز و غیربهداشتی از هشت دستگاه کامیونت به ارزش هفت میلیارد و710 میلیون و 305 هزار و 428 ریال کشف و 11 نفر متهم دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: همچنین دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق، به ارزش 44 میلیون و 256 هزار و 257 ریال، هفت هزار نخ سیگار و 28 دستگاه لوازم خانگی و صوتی و تصویری قاچاق به ارزش 986 میلیون و 592 هزار و 103 ریال کشف و 9 دستگاه خودرو توقیف و 12 متهم نیز دستگیر، همچنین مقادیری اقلام ضد فرهنگی و... به ارزش دومیلیارد و 16 میلیون و 814 هزار و 637 ریال کشف و 23 متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان همدان ارزش کالاهای کشف شده مجموعا  بيش از 10 ميليارد ريال برآورد كرد.

نظر شما