شناسهٔ خبر: 26881328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیسی در افتتاحیه طرح ولایت:

بیداری اسلامی در منطقه به خاطر پافشاری بر مبانی و اصول است/ انسان با معرفت و بصیرت دچار لغزش نمی‌شود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیداری اسلامی در منطقه به خاطر مقاومت و پافشاری بر مبانی و اصول است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان رضوی در افتتاحیه بیست و سومین دوره آموزشی طرح ولایت دانشجویی کشور که در دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، خطاب به جوانان گفت: در مقام اجرا و عمل باید اطاعت ولی خدا را کرد و برای این کار باید گوش شنوا همراه با معرفت، محبت، عشق و دلدادگی داشت.

وی افزود: برای کسب معرفت کلاس، کتاب، استاد و دوره لازم است، اما باید آن را از امام رضا علیه السلام نیز بخواهیم. باید معرفت و ابزار‌های آن را شناخت و خداوند این ابزار‌ها را در اختیار همه قرار داده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر از این ابزار‌ها استفاده نکنیم، ضرر کرده ایم.

رئیسی بیان کرد: باید همچنین ظرفیت سازی نیز داشته باشیم و می‌توان این خصوصیت را در این دوره چهل روزه طرح ولایت و توسل به درگاه پروردگار و ائمه اطهار علیهم السلام به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان ظرفیت و معرفت داشته باشد در برابر فراز و فرود‌های فکری دچار لغزش نمی‌شود و شبهات، او را از پای نمی‌اندازد. امروز ۱۰ برابر آیات قرآن شبهه وارد می‌کنند که برای دچار نشدن به انحرافات باید ظرفیت پیدا کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همه در معرض خطر هستیم، به خصوص کسانی که مسئول‌تر هستند. بنابراین باید همه در کشتی سوار شویم که ناخدایش امام حسین علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام هستند.

رئیسی   گفت: به اندازه عشق به ائمه باید معرفت و بصیرت پیدا کنیم تا جریانات انحرافی و شبهات، فکر و اندیشه ما را دچار آسیب نکنند.

وی شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس را تاریخ ساز دانست و گفت: جوانان امروزهم باید تاریخ ساز شوند و باید بدانیم که بیداری اسلامی در منطقه به خاطر مقاومت و پافشاری بر مبانی و اصول است.

برچسب‌ها:

نظر شما