شناسهٔ خبر: 26881281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:
خريد و فروش پايان‌نامه و کارهاي پژوهشي دردآور است
سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: خريد و فروش پايان‌نامه و کارهاي تحقيقاتي و پژوهشي جانکاه و دردآور است و با اين شرايط ما هيچ توسعه‌اي را نبايد متصور باشيم.
به گزارش ايسنا، ميرحمايت ميرزاده در گردهمايي کارشناس مسئولان حوزه پژوهش، کتابداران و مديران مجلات علمي دانشگاه فرهنگيان سراسر کشور در سرعين با اشاره به پنج عنصر اساسي در به ثمر نشستن کارهاي تحقيقاتي و پژوهشي موثر و مفيد اظهار کرد: شايسته است تمام فعاليت‌هاي علمي به شکل منظم و مستمر براي پاسخگويي به يک مساله باشد که به يقين اين امر مي‌تواند مشکلي از مشکلات کشور را برطرف کند.
وي با بيان اينکه اکثر پژوهش‌ها نه تنها در 40 سال اخير مشکلي از مشکلات اين کشور را حل نکرده بلکه تنها در حد يک کار تحقيقاتي بي‌ثمر و تغيير روي جلد و ارائه در مقاطع تحصيلي به حال خود رها شده است، خاطرنشان کرد: تاسف‌آورتر آنکه در جلوي دانشگاه‌هاي ما پايان‌نامه دادوستد مي‌شود و بقالي‌هاي ما نيز کيلويي کاغذ اين کارهاي تحقيقاتي را بي‌نتيجه به فروش مي‌رسانند.
نماينده مردم گرمي در مجلس با توصيف وضعيت اسفناک و دردآور علمي و تحقيقاتي کشور بيان کرد: تا زماني که تحقيق و پژوهش در اين کشور نتواند مساله‌اي را حل کند خروجي کار بي‌ثمر است و بايد با يافته‌هاي علمي نه بافته‌هاي ذهني به سمتي حرکت کنيم تا در سايه اين تحقيقات و پژوهش‌ها بتوانيم گرهي از مشکلات کشور را باز کنيم.

تمديد مهلت ثبت‌نام داوطلبان اتباع غيرايراني دانشگاه تربيت مدرس
به گزارش روابط عمومي دانشگاه تربيت مدرس، مهلت ثبت‌نام داوطلبان پذيرش اتباع غيرايراني (خارجي) در دوره‌هاي کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي سال 1397 دانشگاه تربيت مدرس تا پايان روز شنبه 20 مرداد تمديد شد.
پيرو انتشار فراخوان پذيرش اتباع غيرايراني (خارجي) در دوره هاي کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي سال 1397 که در تاريخ 29 خردادماه 97 منتشر شد، باتوجه به درخواست داوطلبان مبني بر تمديد مهلت ثبت‎نام، مهلت ثبت‌نام داوطلبان پذيرش در اين دانشگاه حداکثر تا پايان روز شنبه مورخ 20 مرداد ماه 97 تمديد شد.
داوطلبان مي‌توانند در فرصت باقي‌مانده نسبت به ثبت‌نام و بارگذاري کليه مدارک الزامي خود در سامانه جامع دانشگاهي (گلستان) اين دانشگاه طبق فراخوان پذيرش منتشر شده اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما