شناسهٔ خبر: 26881271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رأی اعتماد هیئت وزیران به استاندار منتخب خراسان شمالی

در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت ­الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس ­جمهوری،برگزار شد استاندار پیشنهادی خراسان شمالی از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دولت، اعضای دولت آقای محمدرضا خباز را به عنوان استاندار خراسان شمالی منصوب و از زحمات و خدمات استاندار پیشین تشکر کردند.

رییس ­جمهور آقای خباز را از چهره ه­ای فعال و مؤثر دانست که همواره در مسئولیت­ هایی که به عهده گرفته، موفق بوده است.

دکتر روحانی همچنین با توجه به اهمیت استان خراسان شمالی از جهات مختلف بویژه جاذبه­ های تاریخی و باستانی و مسیر راه زائرین امام رضا(ع)، بر توسعه گردشگری و تلاش برای افزایش اشتغال و بهبود زندگی مردم تأکید کرد.

وی توسعه راه ­آهن استان و اتصال آن به گلستان به جهت اهمیت اقتصادی و توریستی و بهره­ گیری از زیرساخت­ های ارتباطی در جهت توسعه اشتغال­ های نوین و توسعه پتروشیمی را از برنامه­ های استاندار ذکر نمود و برای ایشان در پیشرفت هرچه بیشتر استان آرزوی موفقیت کرد.

 

** موافقت دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون»

دولت با توجه به ضرورت تمرکز بیشتر بر اشتغال و کارآفرینی و تجهیز کلیه امکانات و فرصت­های کشور برای حل مشکل بیکاری توسط یک مدیریت واحد و مسئول و نیز لزوم احساس حمایت موثرتر از اقشار نیازمند و آسیب­ پذیر جامعه در برابر تکانه­ های اقتصادی و تمرکز در ساماندهی هرچه بیشتر منابع و امکانات تخصیص یافته کشور در حوزه رفاه اجتماعی، با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» موافقت کرد و آن را در قالب لایحه دو فوریتی برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

** دولت با افزایش جریمه­ ها و حدنصاب­ های ریالی در قانون امور گمرکی موافقت کرد

هیئت وزیران با توجه به افزایش شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در سال ­های 1394 لغایت 1396، با افزایش 30 درصدی جریمه­ ها و سایر حد نصاب‌های ریالی تعیین شده در قانون امور گمرکی موافقت کرد.

** آیین ­نامه نحوه و ترتیب وصول پذیره و اهدایی در اراضی موقوفه اصلاح شد

با تصویب دولت، آیین ­نامه نحوه و ترتیب وصول پذیره و اهدایی در اراضی موقوفه اصلاح شد.

نظر شما