شناسهٔ خبر: 26881137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

روحاني:سياست ايران بازدارندگي است
رئيس جمهور با بيان اينکه ما اهل تجاوز و تدافع نيستيم و به دنبال بازدارندگي هستيم، تاکيد کرد: ما هيچ‌وقت از تهديد نترسيده و در برابر تهديد ، تهديد خواهيم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در همايش روساي نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور، افزود: توان ايران اسلامي، توان بازدارندگي است، ما با هيچ کس دعوا و جنگ نداريم اما دشمنان بايد خوب بفهمند که جنگ با ايران مادر جنگ‌ها و صلح با ايران مادر صلح‌ها است.وي ادامه داد:امروز سخن گفتن با آمريکا معنايي جز تسليم و پايان دستاوردهاي ملت ندارد. و آقاي ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنيت آبراه منطقه در طول تاريخ هستيم ؛ با دم شير بازي نکنيد، پشيمان کننده است.رئيس جمهوري در اين همايش که با محوريت گسترش هدفمند ديپلماسي و ارتباطات خارجي در محل مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: سياست خارجي بعد از امنيت ملي مهم‌ترين مسأله هر کشوري است.

برخورد وزارت اطلاعات با هزار کانال تلگرامي ضدانقلاب
وزير اطلاعات گفت: اين وزارتخانه با هزار کانال و گروه تلگرامي وابسته به منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، ‌تجزيه‌طلب‌ها و فرقه هاي نوظهور برخورد کرد.به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمود علوي گفت: وزارت اطلاعات و دستگاه هاي امنيتي در هر موضوعي از جمله فضاي مجازي و فعالان رسانه اي بر اساس نگاه و نظر کارشناسي رويکردها و راهبردهاي حاکم بر سازمان خود رفتار مي‌کند و در موضوع فضاي مجازي ملاحظات غيرکارشناسي را دخالت نمي‌دهند.

مذاکرات قطر با روسيه براي خريد اس 400
يک مسئول روس از مذاکرات کشورش با قطر درباره فروش احتمالي سامانه دفاع هوايي اس 400 به دوحه خبر داد.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري تاس، نور محمد خولوف، سفير روسيه در قطر ضمن اشاره به مذاکرات دوحه و مسکو درباره قرارداد احتمالي فروش سامانه‌هاي دفاع موشکي اس 400 به دوحه، گزارش‌هاي منتشر شده در رسانه‌ها درباره امضاي توافقنامه‌اي ميان قطر و روسيه براي فروش سلاح‌هاي سبک مانند تفنگ‌هاي کلاشينکوف و سلاح‌هاي ضد تانک را تاييد کرد.

توافق ترامپ، پوتين و نتانياهو درباره سوريه
در داخل و خارج دولت ترامپ سردرگمي زيادي درباره توافق‌هاي حاصل شده بين ترامپ و پوتين در نشست خصوصي آنها در هلسينکي وجود دارد. اما آنچه مشخص است اين است که ترامپ توافقي را درباره سوريه پذيرفته که پوتين يک هفته قبل با نخست وزير اسرائيل نهايي کرد.
به گزارش ايسنا، روزنامه واشنگتن پست نوشت: قبل از نشست خصوصي ترامپ – پوتين، نتانياهو با ترامپ تماس گرفت تا وي را در جريان جزئيات توافقي که وي با پوتين در مورد سوريه طي سفرش به مسکو داشته، قرار دهد. پوتين و ترامپ هر دو به صورت علني و البته غيرمستقيم درباره اين توافق از زمان نشست هلسينکي صحبت کردند؛ يک توافق واقعي که نحوه اقدام قدرت‌هاي خاورميانه در جنوب سوريه را باز تعريف مي‌کند اما هنوز نحوه و جزئيات آن منتشر نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما