شناسهٔ خبر: 26881067 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اجرای ۵۵ برنامه ویژه وزارت صنعت برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشور از اجرای ۵۵برنامه ویژه از سوی این وزارتخانه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور از امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی در آیین تجلیل از صنعتگران برتر مازندران از اجرای 55برنامه ویژه از سوی این وزارتخانه برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور از امسال خبر داد و اظهارداشت: وزارت صنعت برای امسال 25 مورد از این برنامه هاشامل انبارداری ، حمل و نقل و راه آهن را هدفگذاری کرده است و مابقی برنامه ها را در 2 سال آینده اجرایی می کند .

به گفته وی برای اجرای برنامه های ویژه از مدتها قبل مشکلات بخش های مختلف از جمله بخش نساجی ، مواد غذایی ، خودرو و قطعات آن ، لوازم خانگی و بخش های دیگر رصد و بررسی شد .

رحمانی نداشتن امکانات لجستیک ، فرسوده بودن ماشین آلات و تجهیزات و واردات را بخشی از مشکلاتی نام برد که واحدهای صنعتی کشور با آن درگیر هستند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشور از سیاست امسال وزارت صنعت برای کنترل و مقابله با واردات خبرداد و افزود: در راستای اجرای برنامه های ویژه وزارت صنعت ، این وزارتخاته 10 میلیارد دلار از واردات کشور را داخلی سازی می کند .

وی همچنین بیان کرد : همسو با این اقدام از ماه قبل وزارت صنعت ، واردات بیش از یک هزار و 300 قلم کالا را ممنوع کرده است .

براساس آمار وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، هفت هزار قلم کالای وارداتی به کشورمان تعرفه وارداتی دارند .

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشور هچنین از برنامه امسال این وزارتخانه برای رفع مشکل لجستیک وانجام اقداماتی برای نوسازی ماشین آلات حمل و نقل خبر داد و افزود : بیش از 20 هزار از این نوع ماشین ها نوسازی می شوند .

به گفته رحمانی نوسازی صنایع و صنوف براساس نیازهای هر استان کشور انجام می شود تا مشکلی از مشکلات این بخش برطرف شود .

وی با اشاره به اینکه کشور در برهه زمان فعلی با یکسری مشکلات در حوزه مسائل مالی مواجه است ، ادامه داد : باید از توان و ظرفیت مردمی برای خروج از این مسائل استفاده کرد .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به افزایش سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای صنعتی در مازندران در دولت تدبیر و امید گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری صنعتی در این استان سالانه 200 میلیارد تومان بود که اکنون به 900 میلیارد تومان رسید .

محمد محمدپور عمران از برنامه ریزی برای حذف صدور مجوز واحدهای صنعتی اشباع شده خبر داد و افزود : دراین ارتباط در سه ماهه نخست امسال 30 درصد کاهش صدور مجوز داشتیم .

بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران ، سهم اشتغال ثبت شده در بخش صنعت استان مازندران به 28 و نیم درصد رسید که نسبت به سال های گذشته حدود یک درصد افزایش نشان می دهد .

میزان اشتغال صنعتی جدید ایجاد شده دریک سال اخیر در استان 12 هزار نفر است.

بر اساس آمارهای رسمی ، میزان اشتغال بخش صنعت در مازندران به استناد پروانه های صادر شده 61 هزار و 511 نفر و اشتغال واقعی آنها 58 هزار و 61 نفر اعلام شده است .

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما