شناسهٔ خبر: 26881053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر سوئیس: پارلمان برن از توسعه روابط با تهران حمایت می کند

تهران- ایرنا- سفیر سوئیس در تهران گفت: پارلمان سوئیس از توسعه روابط پارلمانی با ایران حمایت می‌کند و امیدواریم بتوانیم روابط پارلمانی را همزمان با روابط سیاسی تحکیم بخشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «مارکوس لایتنر» روز یکشنبه در دیدار حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، ضمن ارزیابی مثبت از سفر رئیس جمهوری کشورمان به سوئیس، افزود: ظرفیت بالایی برای ارتقای سطح روابط در زمینه‌های مختلف بین دو کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: پارلمان سوئیس از توسعه روابط پارلمانی حمایت می‌کند و امیدواریم بتوانیم روابط پارلمانی را همزمان با روابط سیاسی تحکیم بخشیم.
سفیر سوئیس در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌‎ای و جهان بین المللی، اظهار داشت: در حال حاضر هیچکس خواهان افزایش تنش در منطقه و جهان نیست و طرف‌های درگیر باید از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند.
حسین امیرعبداللهیان نیز با اشاره به اقدام مثبت دولت سوئیس در امضاء توافقات دوجانبه پس از خروج آمریکا از برجام و در سفر اخیر رئیس جمهوری کشورمان به سوئیس، گفت: باید اقدامات عملی حاصل از توافقات دوجانبه را بیش از پیش شاهد بود.
وی اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که باتوجه به شرایط منطقه ای و بین المللی و مناسبات خوب برن - تهران، ارتقای روابط پارلمانی فی مابین را بین دو طرف شاهد باشیم. پارلمان ایران آمادگی دارد در حوزه همکاری های پارلمانی فعالتر از گذشته عمل کند.
دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به اقدامات تنش زای رژیم صهیونیستی، ادامه این روند را عامل ایجاد تنش در منطقه دانست و افزود: طرح موسوم به معامله قرن به دلیل نادیده گرفتن واقعیات فلسطین و اقدامات شتابزده ترامپ و نتانیاهو راه به جایی نخواهد برد.
وی ادامه داد: روابط ایران و اروپا سابقه دیرینه دارد و باید با پرهیز از اجازه فعال شدن مخرب‌هایی چون آمریکا از آن در مسیر منافع متقابل بهره جست.
به گزارش خانه ملت، امیرعبداللهیان بیان کرد: به دلیل تفکرات افراط گرایانه و یکجانبه آمریکا، جهان دوران سخت و در مواردی تلخ را تجربه می کند.
سیام*3061*3404

نظر شما