شناسهٔ خبر: 26880782 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردان والیبال نشسته ایران بر بام جهان ایستادند

تیم ملی والیبال نشسته ایران با شکست تیم بوسنی قهرمان مسابقات جهانی هلند شد.

صاحب‌خبر -

مردان والیبال نشسته ایران بر بام جهان ایستادندبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال نشسته ایران در فینال رقابت های قهرمانی جهان در هلند امروز یکشنبه از ساعت ۱۹ به وقت تهران به مصاف تیم بوسنی رفت و توانست با نتیجه ۳ بر صفر از سد حریف قدیمی خود عبور کند و برای هفتمین قهرمان جهان شود و این در حالی است که پیش از این تیم ملی والیبال نشسته ایران در سال ۲۰۱۰ در کشور آمریکا توانسته بود عنوان قهرمانی را کسب کند.

مردان والیبال نشسته ایران در ست نخست این دیدار توانستند هر دو وقت استراحت فنی را بدست آورند و با اختلاف ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند.

در ست دوم شاگردان رضایی ۸ بر ۵ پیش افتادند و وقت استراحت فنی اول به نام تیم ایران شد. تیم ملی والیبال نشسته در ادامه ست دوم ۱۴ بر ۹ از حریف خود پیش افتاد و این اختلاف امتیاز تا کسب زمان استراحت فنی دوم به سود ایران ادامه داشت. شاگردان رضایی در این ست توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ از سد تیم بوسنی عبور کنند.

در ست سوم و نهایی این دیدار حساس مردان والیبال نشسته کشورمان برابر بوسنی به زمین رفتند و در ابتدای کار تیم بوسنی توانست امتیاز نخست این ست را بدست آورد اما در ادامه شاگردان رضایی توانستند جریان بازی را در دست بگیرند و تیم ایران ۵ بر ۳ از حریف خود جلو افتاد.

در ادامه ست سوم شاگردان رضایی ۱۲ بر ۸ از بوسنی پیش افتاد و سرمربی تیم بوسنی تقاضای وقت استراحت فنی کرد تا بتواند مانع امتیاز گیری مردان والیبال نشسته ایران شود و این باعث شد که در ادامه تیم بوسنی بتواند در امتیاز ۱۲ با ایران برابر شود.

بیشتر بخوانید:پیروزی تیم ملی والیبال نشسته ایران مقابل مصر

با این وجود مردان والیبال نشسته کشورمان توانستند با بازی خوب خود امتیاز ۱۶ را کسب کنند و وقت استراحت فنی دوم به سود ایران شد.

در نهایت این ست حساس که هر دو تیم پایاپای پیش می رفتند با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود تیم ملی والیبال نشسته کشورمان به اتمام رسید تا شاگردان رضایی قهرمان جهان شوند.

دو تیم والیبال نشسته ایران و بوسنی در فینال پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو برابر هم قرار گرفتند و در آن بازی نیز مردان والیبال نشسته ایران با شکست تیم بوسنی قهرمان پارالمپیک شد.

شاگردان هادی رضایی پیش از این در دیدار مقابل تیم اوکراین ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند و علاوه بر صعود به فینال رقابت های جهانی سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کردند.

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در رقابت های جهانی هلند ابتدا برابر تیم های ژاپن، آلمان و روسیه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و پس از آن تیم مصر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

شاگردان رضایی در مرحله نیمه نهایی تیم اوکراین را شکست دادند و به فینال رقابت ها یافتند.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان نیز با شکست تیم ژاپن در جایگاه نهم جهان قرار گرفت.

انتهای پیام/

تیم ملی والیبال نشسته مردان قهرمان جهان شد

نظر شما