شناسهٔ خبر: 26880779 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مفتح نشست امروز کمیسیون بودجه مجلس را تشریح کرد:

بررسی مصوبه پرداخت 50 هزار میلیارد از بدهی دولت به صندوق ها/ هیچ بدهی تاکنون به صندوق های تامین اجتماعی، لشکری و کشوری پرداخت نشده است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش از بررسی مصوبه پرداخت مبلغ 50 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به صندوق های تامین اجتماعی، لشکری و کشوری براساس بودجه سال 97 خبر داد.

صاحب‌خبر -
محمد مهدی مفتح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،گفت:دستورکار امروز کمیسیون بررسی عملکرد بند «ن» تبصره «5» قانون بودجه سال 97 مبنی بر پرداخت مبلغ 50 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به صندوق های تامین اجتماعی، لشکری و کشوری بود.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،افزود:در این نشست مسئولان سازمان برنامه و بودجه گزارشی درباره اقداماتی که در این بند صورت گرفته ارائه دادند و عنوان شد که آیین نامه بند« و» که مرتبط با این بند بوده هفته گذشته تدوین، نهایی و ابلاغ شده است.
 
کمیسیون بودجه  اقدامات سازمان برنامه و بودجه را قانع کننده ندانست
 
وی با بیان اینکه در بند «ن» تبصره «5» قانون بودجه سال ذکر شده که پس از اجرایی شدن بند «و» اجرایی می شود، ادامه داد: مسئولان دستگاه های اجرایی قول دادند که در خصوص بند «ن» پرداخت مبلغ 50 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به صندوق های تامین اجتماعی، لشکری و کشوری نیز پس از اجرایی شدن بند «و» اقدام کنند.
 
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:  اعضای کمیسیون بودجه مجلس اقدامات سازمان برنامه و بودجه را قانع کننده ندانسته و ناکافی عنوان کردند لذا مهلت دو هفته ای به سازمان برنامه و بودجه داده شد که اگر ابهامی وجود دارد رفع شود.
 
تشکیل کارگروهی برای بررسی ابهامات
 
وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه در بند «ن» ابهاماتی را مطرح می کرد، افزود: یکی از ابهامات مطرح شده تعیین نرخ ترجیحی که برای گاز تحویلی به واحدهای پتروشیمی وابسته به صندوق ها آمده بود، لذا کمیسیون بودجه کارگروهی را مشخص کرد که ابهامات دولت با کارگروه مطرح شده و به تفاهم برسند و دیوان محاسبات آن را نهایی کند تا دیگر بهانه و ابهام برای عدم اجرا وجود نداشته باشد.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقرر شده ظرف دو هفته آینده نتایج کارگروه نهایی شده و مجددا در هفته های آینده مورد بحث قرار گیرد، تصریح کرد: هیچ بدهی تاکنون از سوی دولت به صندوق ها پرداخت نشده است./
پایان پیام

نظر شما