شناسهٔ خبر: 26880615 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره نامه ای به امام رضا برترین هایش را شناخت

ساری - ایرنا - سیزدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) عصر امروز یکشنبه با معرفی برگزیدگان و تقدیر از آثار برتر در ساری به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین اختتامیه این جشنواره گفت که در مجموع علاقه مندان داخلی و خارجی بیش از 82 هزار نامه به امام هشتم (ع) نوشته و برای دبیرخانه ارسال کردند که 2 هزار نامه بیشتر از پارسال بود.
محمود شالویی با اعلام این که جشنواره در بخش های کودک ، نوجوان و بزرگسال ، بین الملل ، حدیث رضوی و بومی برگزار شد ، توضیح داد : 912 نامه از این تعداد برای بخش بین الملل ، 329 نامه بخش حدیث رضوی و 248 نامه برای بخش بومی بود.
ویی افزود : هیات داوران در بخش بین الملل ، خانم ' مالکی اماسای پرزیوس ' از کشور پرو و ' بتول زهرا اکپول ' از ترکیه را به صورت مشترک به عنوان نفر اول معرفی کرد ، ' عایده عیسی ' از لبنان و ' سوتیاوان ' از اندونزی نیز رتبه دوم را به صورت مشترک از آن خود کردند و 'محمد ابراهیم ' از نیجریه و ' بتول سایوز ' مقام مشترک سوم را کسب کردند.
تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی ، تجلیل از قهرمانان المپیکی کشتی و خادم امام رضا (ع) و خانواده شهید مدافع حرم از برنامه های مراسم اختتامیه این جشنواره بود .
بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره ، دل نوشته های منتخب جشنواره در کتاب 'نجوای دل ' چاپ می شود تا برای تولید آثار فرهنگی و هنری برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.
در این مراسم از نویسنده 30 نامه برتر ملی و استانی با اهدای جوایز قدردانی شد.
جشنواره نامه ای به امام رضا (ع ) از سال 1393 با هدف گسترش فرهنگ رضوی و ایجاد بستری برای حضور مسلمانان جهان ، بین المللی شد .
2096/1654

نظر شما