شناسهٔ خبر: 26880468 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیندسی گراهام خطاب به ترامپ: کره شمالی درحال بازی دادن شماست/رزمایش‌های نظامی را آغاز کنید

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با ادعای اینکه کره شمالی در حالی بازی‌ دادن ترامپ است، از رئیس‌ جمهور این کشور خواست قاطعانه با پیونگ‌یانگ برخورد کند.

صاحب‌خبر -

لیندسی گراهام خطاب به ترامپ: کره شمالی درحال بازی‌دادن شماست/رزمایش‌های نظامی را آٰغاز کنیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور جمهوریخواه آمریکا بار دیگر از رئیس‌جمهور این کشور خواست موضعی سخت‌گیرانه‌‌ای در قبال کره شمالی داشته باشد.

«لیندسی گراهام»، سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا، در برنامه «رو در رو با ملت»‌ از شبکه سی‌بی‌اس درباره گفتگوهای کره شمالی و آمریکا، در سخنانی خطاب به دونالد ترامپ گفت:‌ آقای رئیس‌جمهور کره شمالی در حال بازی‌ دادن شماست،‌ این بازی را با همه روسای جمهور پیشین آمریکا انجام داده است، شما باید به چین و کره جنوبی نشان دهید که با دیگران کاملا متفاوت هستید.

این مقام آمریکایی همچنین به دونالد ترامپ توصیه کرد:‌ رزمایش‌های نظامی مشترک در شبه جزیره کره باید از سر گرفته شود و به کره شمالی هشدار جدی و قاطعانه بدهید که  اگر همچنان شما را بازی دهد، چه اتفاقی در انتظارش خواهد بود.

روزنامه واشنگتن پست روز شنبه گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا درخواست ارائه شرح وضعیت روزانه درباره مذاکره با کره شمالی کرده است و برای در پیش گرفتن گام‌های بعدی به منظور پایان دادن به برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ مشتاق است.

بنابر گزارش روزنامه واشنگتن پست، با این حال مقامات کره شمالی با لغو نشست‌های خود با نمایندگان آمریکا  و عدم تداوم ارتباط با مقامات واشنگتن ترامپ را در ناامیدی فرو برده‌اند. 

روزنامه واشنگتن پست همچنین گزارش داد به استناد گزارش‌های دریافتی از چند دستیار در کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا، ترامپ در جلسات خصوصی با عصبانیت و خشم درباره  مذاکرات با کره شمالی صحبت می‌کند. رئیس جمهور آمریکا پیش از این بارها از دیدار چند ماه پیش خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به عنوان یک موفقیت یاد کرده بود.

لیندسی گراهام پیش از این نیز در چند نوبت تهدید کرده بود که در صورت شکست گفتگوها، آمریکا باید به کره شمالی حمله کند.

انتهای پیام/

نظر شما