شناسهٔ خبر: 26880359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روزانه 3هزار گردشگر از پایانه بیله سوار وارد ایران می شوند

به گزارش ایرنا، نادر فلاحی روز یکشنبه در بازدید از گمرک و برخی مراکز گردشگری بیله سوار مغان افزود: اغلب گردشگران جمهوری آذربایجان با هدف درمان به استان سفر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، نادر فلاحی روز یکشنبه در بازدید از گمرک و برخی مراکز گردشگری بیله سوار مغان افزود: اغلب گردشگران جمهوری آذربایجان با هدف درمان به استان سفر می کنند و سرمایه گذاری در این زمینه به توسعه منطقه کمک خواهد کرد.
او با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار دروازه ورود به قفقاز است، بیان کرد: در نظر است که دبیرخانه گردشگری سلامت در این شهرستان مرزی فعال شود.
فلاحی با بیان اینکه گردشگری فعالیتی است که غیر از مزایای اقتصادی و اشتغالزایی، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد، عنوان کرد: این صنعت در رشد بخش خصوصی و توسعه ساختارهای زیربنایی، افزایش درآمد خانوارها، ایجاد اشتغال برای کار مازاد، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها، نقش موثری دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه جشنواره ملی کوچ عشایر هرسال در شهرستان بیله سوار برگزار می شود، گفت: با هماهنگی استاندار اردبیل این جشنواره در سال های آینده متنوع تر شده و مقدمات برای برگزاری این جشنواره بصورت بین المللی نیز صورت خواهد گرفت.
فلاحی گفت: این شهرستان با داشتن تاریخ ، فرهنگ و تمدن کهن شایسته داشتن یک موزه تخصصی مردم شناسی است، اظهار داشت : مدرسه تاریخی امام خمینی (ره)جهت ایجاد این موزه در نظر گرفته شده و مقدمات کار در حال فراهم شدن است.
وی به مزار شهدای 1320 شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: اعتبارلازم برای ایجاد یادمان شهدای شهرستان فراهم شده و پیش بینی می شود اوایل سال آینده این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک و پایانه مرز فعال استان در این شهرستان قرار دارد.
6016/3006
انتهای پیام

نظر شما