شناسهٔ خبر: 26880294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل شبکه بازاریابی مجازی برای محصولات زنان روستایی

خبرگزاری صداوسیما

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خواستار تشکیل شبکه بازاریابی مجازی با فعالیت صنایع دستی و محصولات زنان روستایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، طرح تاب آوری و توانمندسازی بانوان و خانواده و طرح یاوران آسمانی در دومین کارگروه تخصصی زنان و خانواده بررسی شد.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به فعالیت های مرتبط با طرح تاب آوری و توانمندسازی بانوان و خانواده گفت: این طرح اوایل سال 95 تنظیم و قرار است از امسال  در کشور بصورت پایه اجرایی شود.

خانم نخعی برگزاری سه کارگاه و آموزش مربیان برای اجرای این طرح را از فعالیت های اجرایی این طرح عنوان کرد و افزود: چند سازمان مردم نهاد در جامعه هدف و محلات کم برخوردار تسهیلگری و زنان سرپرست خانوار را آموزش دهند تا برای ادامه بقا و اشتغال فعالیت کنند.

وی به اجرای این طرح در منطقه حاجی آباد بیرجند و افتتاح اولین کارگاه قالی بافی در هفته جاری اشاره کرد و گفت: افراد آموزش دیده در قالب ثمن ثبت شدند و با تهیه دار و خرید نخ، زنان سرپرست خانوار را در این منطقه خودکفا کردند .

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه نقشه راه تاب آوری استان به همه دستگاه های اجرایی ارسال شده است از دستگاه های اجرایی خواست طرح های اشتغالزایی خود را به این کارگروه ارسال تا در مورد تامین اعتبار آن به طور ویژه برنامه ریزی شود. 

رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز برای آموزش رایگان و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اعلام آمادگی کرد.

 طرح یاوران آسمانی دیگر طرحی بود که در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

در این طرح که با محوریت مسجدالحسین جوادیه بیرجند برگزار شده است، کلاسهای تسهیل ازدواج جوانان،آموزش زوجهای جوان در مورد احکام زناشویی و تفاوتهای زن و مرد  با همکاری 10 مربی و 100 نیروی انسانی مختلف برگزار شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هم با اشاره به اینکه کارگروه تخصصی زنان و خانواده ، سیاستگذار و هماهنگ کننده است گفت: باید در این کارگروه جامعه هدف مشخص و از موازی کاری با دیگر کارگروه ها پرهیز کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اهتمام بیشتر بر مباحث در خصوص خانواده ها از دستگاه های اجرایی خواست ظرف مدت یک هفته با عنوان نظرات، حداقل یک طرح اشتغالزایی این حوزه را  پیشنهاد تا پس از بررسی اخذ مجوز اجرایی آن، به عنوان یک طرح محدود زودبازده عملیاتی شود.

نظر شما