شناسهٔ خبر: 26880273 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یادواره شهدا نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد

گروه فرهنگی- امام جمعه بخش مرکزی گفت: برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی شب گذشته در یادواره شهدای روستای سیدآباد شهرستان بافق اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درراه دین دارد.
وی افزود: فرهنگ شهادت که با تأسی از قیام خونین کربلا در ایران اسلامی شکل گرفت، ملت ایران را در عرصه‌های مختلف سربلند کرده است و ما را از توطئه‌های شرق و غرب مصون و محفوظ نگه‌داشته است.
امام‌جمعه محمدآباد یزد تصریح کرد: نهضت حسینی و شهادت مسیری بود که برای احیای دین خدا به وجود آمد و امروز عزت و افتخار ما این است که جوانان ما از این نهضت درس ایثار و شهادت گرفتند.
مدرسی با اشاره به این‌که امروزه جهاد در عرصه اقتصاد لازم است گفت: اگر موفق به حمایت از کالای ایرانی شویم به‌زودی شاهد رشد چشم‌گیر در عرصه تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی و رفع مشکل اقتصادی کشور خواهیم بود.
مادر شهیدان مدافع حرم مصطفی و مجتبی بختی نیز در این مراسم به بیان رشادت‌ها و خاطرات فرزندان شهیدش پرداخت و بر این موهبت که توانسته است فرزندان خود را تقدیم حریم اهل‌بیت کند، خدای متعال را شکر گفت.
وی افزود: در صحرای کربلا این حضرت زینب (س) بود که به دفاع از حریم ولایت پرداخت و امروز با حمله تروریست‌ها این فرزندان من بودند که افتخار دفاع از حریم ولایت و شهادت در این راه را کسب کردند.

انتهای پیام

نظر شما