شناسهٔ خبر: 26880194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سردار قربانی: رزمندگان لشگر ۲۵ کربلا فاتحان اصلی فاو بودند

R41358/P1377/S6,74/CT11

مشاور عالی فرمانده کل سپاه ‌با اشاره به توکل به خدا و توسل اهل بیت رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس بوده است، گفت: رزمندگان لشگر ۲۵ کربلا فاتحان اصلی فاو بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی عصر امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نامه ای به امام رضا (ع) در ساری با درود و سلام به شهدای اسلام، انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: گرامی‌می داریم یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید استان مردپرور مازندران را و برای این فاتحان فاو درود می‌فرستیم.

وی افزود: خدا را شاکر و سپاسگزارم در این محفل نورانی متعلق به شهدا و امام رئوف بوده توفیق حضور یافتیم و یاد حضرت زهرا و حضرت زینب (س) را همواره در زندگانی خود جاری و ساری کنیم.

فرمانده لشگر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دست توانمند امام و رهبری نظام پیروزی رسید و کشورهایی که دست طمع به ایران دوختند دستشان از کشور کوتاه شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تمام توطئه‌های استکباری را نقش بر آب کرده است.

قربانی با بیان اینکه دشمن نتوانست انقلاب را برانداز کند و ملت ایران با صلابت و اطاعت از امام و ولی فقیه در مقابل جرثومه‌های فساد ایستاده است، افزود: در سالهای نخست انقلاب که ایران با تحریم صددرصدی مواجه بوده ‌و امام راحل با تدبیر خود جلوی تحریم اقتصادی علیه ایران را گرفتند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه لشگر 25 کربلا توانست‌ به عنوان ظرفیت قدرتمند و لشگر خط شکن در جنگ حضور یابد‌، گفت: پیروزی‌های بزرگی را در جاده بصره ایجاد کردیم و افتخار این لشگر بوده که به عنوان اولین داوطلب برای فتح شهر فاو پیشقدم شده بود.

وی از سردار طوسی به عنوان فرماندهان لایق اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: رزمندگان اسلام با امکانات پایین و با اراده ولی فقیه و مردم و رزمندگان به پیروزی رسیدند.

قربانی با اشاره به اینکه نام مقدس امام هشتم به والفجر 8  نامگذاری شده است، افزود: رزمندگان غیور 80 روز فشرده کار شناسایی داشته و پیروز فاتح فاو شدیم.

در این مراسم از خانواده شهیدان مدافع حرم بلباسی و رجایی فر از شهدای مدافع حرم مازندران به عنوان نماد جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما