شناسهٔ خبر: 26879692 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

نتایج رقابت‌های عکاسی با آیفون ۲۰۱۸ مشخص شد

فائزه تیموری / petapixel

صاحب‌خبر -

آیفون از سال ۲۰۰۷ همه ساله مسابقات عکاسی با آیفون یا IPPAWARDS را جشن می‌گیرد و به‌تازگی آثار برگزیده‌ی عکاسی با آیفون رقابت‌های ۲۰۱۸ را منتشر کرده است. برنده‌ی جایزه بزرگ امسال، جاشیم سلام از بنگلادش انتخاب شد که تصویر بالا را با آیفون ۷ ثبت کرده است.

این تصویر که در اوخیا بنگلادش گرفته شده‌ است، کودکان روهینگیایی را نشان می‌دهد که در حال تماشای مستندی از وضعیت سلامتی و اصول بهداشتی، در نزدیکی کمپ پناهندگان tangkhali در اوخیا هستند.

در ادامه، سایر آثار برنده‌شده در این دوره از رقابت‌های عکاسی با آیفون را مشاهده می‌کنید.

IPPA2018

الکساندر وبر از سوئیس، برنده‌ی جایگاه اول بهترین عکاس سال. این عکس با آیفون ۶s گرفته شده و مربوط به زنی دستفروش با لباس محلی از اهالی باهیا سالوادور برزیل، در حال تماشای عبور یک کامیون است.

IPPA2018

هائوپنگ ژائو از چین، برنده‌ی جایگاه دوم بهترین عکاس سال. این تصویر که «چشم درون چشم» نام دارد، با آیفون۶ ثبت شده است. ژائو در رابطه با اثر خود می‌گوید «من این پسر را هنگامی که در کنار دریا در حال پیاده‌روی بودم، دیدم و زمانی‌که اقدام به گرفتن عکس کردم او ماهی را در مقابل چشمش گرفت.» محل: یان‌تای استان شاندونگ، چین.

IPPA2018

زاری میو وین از میانمار برنده‌ی جایگاه سوم بهترین عکاس سال. تصویر با آیفون۷ پلاس گرفته شده است. او می‌گوید «می‌خواستم با پسری بازی کنم که پایش را از دست داده و در حال تماشای بازی فوتبال دوستانش بود. او گفت من اگر می‌توانستم، دوست داشتم که فوتبال بازی کنم.» محل: یانگون، میانمار.

IPPA2018

گلن هومان از استرالیا، برنده‌ی جایگاه اول تصویر انتزاعی. این عکس «شیارها» نام دارد و با آیفون‌ ۱۰ گرفته شده است. هومان می‌گوید «من به‌دنبال گرفتن عکس‌هایی از یک فضای صنعتی و فشرده بودم. همانطور که از فقدان عکس‌هایی جذاب ناامید شده بودم، چشمم به جزئیات کوچکتری افتاد و این تصویر ساده و قابل‌توجه سیاه و سفید از مقواهایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند حاصل شد.» محل: شهر بریسبان استرالیا

IPPA2018

رابین رابرتیز از ایالات متحده، برنده‌ی جایگاه اول در رده‌ی عکاسی حیوانات. این عکس از توله‌سگی به نام جانگو با آیفون ۷ پلاس گرفته شده است. رابرتیز می‌گوید «جانگو متعلق به معبد شائولین است که در یک صومعه‌ی بودایی در استان شمالی هونان چین متولد و رشد کرده و به پیاده‌روی در ساحل و گوش دادن به مایلز دیویس علاقه دارد.» محل: کارلسباد کالیفورنیا.

IPPA2018

موسیو گرازیانی، جایگاه اول در رده‌ی معماری. این تصویر «دیوانگی» نام دارد و از پله‌های سراشیبی در Via Allegria رم با آیفون ۷ گرفته شده است. محل: رم، ایتالیا.

IPPA2018

ملیسا باریلی از کانادا، برنده‌ی جایگاه اول در رده‌ی کودکان. این عکس «اسپری خشم» نامیده شده و با آیفون ۵s گرفته شده است. او درباره‌ی این عکس می‌گوید «دخترم، لباس باله‌اش را پوشیده بود و با اسپری، خودش و خواهران و برادرانش را خیس می‌کرد.» محل: تورنتو، کانادا.

IPPA2018

آلیسون هلنا از ایالات متحده، برنده‌ی جایگاه اول در رده‌ی تصاویر گلدار. این تصویر به نام Light و با آیفون ۷ ثبت شده است. آلیس می‌گوید «من در حال پارک کردن برای خرید آخر هفته بودم که برق عجیبی روی دیوار و گل‌های آن نظرم را جلب کرد.» محل: سانتا بارابا، کالیفرنیا.

IPPA2018

چارلز توماس از ایالات متحده، برنده‌ی جایگاه اول در رده‌ی منظره. این عکس با آیفون ۸ پلاس و به نام «انسان در مقابل طبیعت» ثبت شده است. توماس می‌گوید «من همیشه علاقه‌ی زیادی به تماشا کردن مناظر از پنجره‌ی هواپیما داشتم. در این بعد از ظهر، بسیار خوش‌شانس بودم که توانستم روی یک صندلی در ردیف‌های عقبی هواپیمای به قصد لاس‌وگاس بنشینم. همان‌گونه که به‌آرامی از فراز  فضای شهری و از روی ردیف‌های خانه‌های یک‌جور حومه‌ی شهر می‌گذشتیم و به تماشای مناظر خیالی بیابانی نشسته بودم، این عکس را گرفتم.» محل: بین نوادا و آریزونا.

IPPA2018

ناتالیا گارسس از اسپانیا، جایگاه اول در رده‌ی لایف‌استایل. این تصویر به نام «خانم شانچسکی» و با دوربین آیفون ۷ ثبت شده است. ناتالیا در توضیح عکس خود می‌گوید «در این روز، من دومین نمایشگاه خود را افتتاح کردم. فضای زیاد و دوستان بسیار خوبی داشتم. خانم سانچسکی مادر سه کودک شهری، شیک و منحصربه‌فرد است.» محل: آلکالا، مادرید، اسپانیا.

IPPA2018

سورکو مهمت اومر، جایگاه اول عکاسی رده‌ی طبیعت. این تصویر «مه صبحگاهی» نامیده شده و با دوربین آیفون ۶s گرفته شده است. محل: تولوز، فرانسه.

IPPA2018

محمد بدرا از سوریه، جایگاه اول در رده‌ی رخداد‌ها و وقایع. این عکس «افطار در میان خرابه‌ها» نامیده شده و با آیفون۷ پلاس گرفته شده است. محمد بدرا می‌گوید «در خلال بمب‌گذاری‌ها، مردم سوریه در یک ردیف ۱۲۰۰۰ متری از میزها در میان خرابه‌های دوما، برای یک افطار عمومی و شام در عصری از آخرین روز‌های ماه رمضان در کنار یکدیگر نشسته‌اند.» محل: دوما، سوریه.

IPPA2018

آمی نلسون از ایالات متحده، جایگاه اول عکاسی در دسته‌بندی سایر. نام این عکس «دروازه‌ی آسمان» است و با دوربین آیفون SE گرفته شده است. آملی در رابطه با آن می‌گوید «من این عکس را در ۳۹امین فستیوال سالانه‌ی کیت‌رایت در شهر کیل‌دویل‌هیلز و از ناحیه‌ای گرفته‌ام که در ارتفاع ۳۰ تا ۱۰۰ پا از زمین و در میان ابرها دیده می‌شود.» محل: پارک ملی برادران رایت، کارولینای شمالی.

IPPA2018

متیوس پیسیاک از لهستان، برنده‌ی جایگاه اول در رده‌ی پانورما. نام این عکس «کوه یخ» است و با دوربین آیفون۶ پلاس گرفته شده است. متیوس درباره‌ی این تصویر می‌گوید «در تابستان، خورشید تقریبا تمام روز در کران آسمان قرار دارد، جایی که یخچال واتناجوگول به اقیانوس اطلس می‌رسد.» محل: ایسلند.

IPPA2018

اسکات وودوارد از سنگاپور، برنده‌ی جایگاه اول در رده‌ی پرتره. این تصویر «سالاماه» نامیده شده و با دوربین آیفون ۶s گرفته شده است. در این تصویر سالاماه، پیر روستای موکن، عینک چوبی غواصی دست‌ساز خود را در سواحل آو بون آی (یک جزیره‌ی کوچک ایسلند با حدود ۳۰۰ کولی دریایی از خلیج فانگ نگا تایلند) پوشیده است. محل: کو سورین، تایلند.

IPPA2018

فیونا بایلی از بریتانیا، جایگاه اول در رده‌ی اشیا بی‌جان. نام این تصویر Diner است و با دوربین آیفون۷ گرفته شده است. محل: لندن، انگلیس.

IPPA2018

سارا رونکاینن از فنلاند، جایگاه اول در رده‌ی غروب آفتاب. نام تصویر «قاصدک در غروب آفتاب» است و با دوربین آیفون ۵s گرفته شده است. سارا می‌گوید «روزهای تابستانی در مرکز فنلاند بسیار طولانی هستند و غروبی زیبا دارند. در یک عصر، من در حال گذر از کنار یک دریاچه بودم و قاصدک‌هایی را در نسیم عصرگاهی دیدم. احساس خاصی داشتم و یکی از آن‌ها را چیدم و مانند یک فیلتر در مقابل اشعه‌های خورشید در حال غروب کردن قرار دادم و از آن عکس گرفتم.» محل: جیواسکیلا، فنلاند.

IPPA2018

آنا آیکو از ژاپن-فرانسه؛ برنده‌ی جایگاه اول در رده‌ی مسافرت. این عکس با دوربین آیفون ۶s و به نام جاده ابریشم ثبت شده است. آنا در مورد این عکس می‌گوید «من این عکس را در اولین روز سفرم به صحرای گوبی و در جاده‌ی ابریشم گرفته‌ام. در جاده، با راننده و راهنمایش و دو مرد مغول از همراهان من متوجه شدیم که گم شده‌ایم، تا اینکه به این محل رسیدیم. این محل به‌عنوان اولین آثار دایناسور‌ها شناخته می‌شود. فضا بسیار جادویی بود، در میان بیابانی وسیع با دشت‌ها و کوه‌های آن.» محل: مغولستان

IPPA2018

لیدیا مانتین از رومانی، برنده‌ی جایگاه اول در رده‌ی درختان. نام این عکس جاده توسکانی است و با آیفون ۷ پلاس ثبت شده است. این تصویر در نزدیکی پینتزا و مونتالچینو ایتالیا گرفته شده است. محل: والدورچا، ایتالیا.

برای مشاهده‌ی سایر آثار برگزیده‌ی این رقابت‌ها می‌توانید به وب‌سایت IPPAWARDS مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما