شناسهٔ خبر: 26879689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری:

ساخت مسکن و مهارت افزایی مانع بسیاری از آسیب‌ها در روستاها می‌شود

قم - نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ساخت و ساز مسکن و مهارت افزایی شغلی به مردم در روستاها، می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ها و فقر را بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم و هیئت همراه که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بر خدمت رسانی بهتر برای رفع مشکلات مردم تأکید کرد.

وی افزود: خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم جزو  اعمال صالحه به شمار می‌رود و ماندگار خواهد بود و هر تلاشی که انسان انجام دهد، عمل او ماندگار خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه از جمله خدمات به مردم از سوی کمیته امداد، بحث تهیه و ساخت مسکن است، اظهار داشت: باید در این عرصه کارهای بزرگتری انجام داد و کاری کرد، مردم روستاها هم از این خدمات درکنار مهارت افزایی شغلی لازم برای ماندن در روستاها برخوردار شوند.

وی افزود: ساخت و ساز مسکن و  مهارت افزایی شغلی به مردم در روستا می تواند جلوی بسیار از آسیب ها  و فقر را بگیرد و حتی می تواند الگویی مناسب برای سایر شهرها باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: یکی دیگر از خدمات به مددجویان، در کنار مهارت افزایی، ایجاد زمینه شغل و کسب و کار است، این عمل باعث می‌شود مددجو از تحت پوشش کمیته امداد خارج شود و بتواند زمینه اشتغال دیگر افراد را مهیا کند.

وی اظهار داشت: امام رضا(ع) در روایتی فرمودند «اگرنیازمندی به کسی مراجعه کرد، به او تکریم واحترام کنید». در سیره امام هشتم(ع) به اهمیت همین بحث تکریم تأکید شده و حضرت وقتی می‌خواستند به کسی کمک کنند، طوری کمک می‌کردند که حتی نیازمند صورت حضرت را نبیند، در حقیقت امام(ع) از پشت درب به فرد نیازمند کمک می کردند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام(ع) نه تنها درکمک رسانی منت نمی‌گذاشتند، بلکه احترام هم می‌کردند، این سیره امام رضا(ع) می‌تواند بهترین الگو برای مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) در خدمت رسانی و تکریم و احترام به باشد.

نظر شما