شناسهٔ خبر: 26879437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت مرحوم آیت الله حاج آقا «مرتضی تهرانی»

استاندار خراسان رضوی در پیامی درگذشت مرحوم آیت الله حاج آقا «مرتضی تهرانی» از اساتید برحسته فقه و اخلاق را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت مرحوم آیت الله حاج آقا «مرتضی تهرانی»به گزارش دفاع پرس و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، «علی رضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: فقدان عالم ربانی و معلم اخلاق آیت الله آقای حاج شیخ «مرتضی تهرانی»، از شاخص ­ترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) که عمر با برکت خود را صرف خدمت به جهان اسلام و عالم تشیع کرد موجب تاسف اینجانب گردید.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

هرگاه عالمی بمیرد رخنه ­ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود

فقدان عالم ربانی و معلم اخلاق آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی، از برجسته ­ترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) که عمر با برکت خود را صرف خدمت به جهان اسلام و عالم تشیع کرد؛ موجب تاسف اینجانب گردید.

عمر پر برکت این سالک الی الله سرشار از نورانیت، صفا و خدمت به دین و اخلاق بود و حاصل آن، تربیت جمع زیادی از جوانان پاک‌ نهاد و فاضل بود که از سرچشمه فضائل علمی و اخلاقی ایشان بهره‌مند شده­ اند.

این مصیبت جبران ناپذیر را به رهبر معظم انقلاب (حفظه الله)، حوزه ­های علمیه، بیت و فرزندان محترم ایشان، دیگر وابستگان، شاگردان و ارادتمندان این استاد اخلاق و فقیه بزرگوار تسلیت عرض می­ نمایم و برای روح آن مرحوم علو درجات و همجواری در کنار ارواح مطهر ائمه اطهار (ع) را خواستارم.

آیت‌الله حاج آقا «مرتضی تهرانی» که به علت نارسایی کلیوی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، بامداد روز شنبه ۳۰ تیرماه دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

نظر شما