شناسهٔ خبر: 26879406 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آلمان تحریم‌های اقتصادی ترکیه را لغو کرد

برلین اعلام کرد محدودیت‌های اقتصادی علیه آنکارا را در سال مالی آینده خود اعمال نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز شنبه، برلین اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی را که در ماه ژوئیه سال 2017 در واکنش به دستگیری یک فعال حقوق بشر آلمانی و 5 فعال دیگر از جمله رئیس دفتر سازمان عفو بین‌الملل ترکیه، علیه آنکارا وضع کرده بود لغو خواهد کرد.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد این تحریم‌ها در سال مالی آینده علیه ترکیه اعمال نخواهد شد.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از چند منبع در وزارت اقتصاد این کشور گزارش داد محدودیت 1.7 میلیارد دلاری بر صادرات به ترکیه در سال آینده میلادی اعمال نمی‌شود.

برلین همچنین محدودیت سفر به آنکارا را کاهش داده است. وزارت خارجه آلمان در وب‌سایت خود، هشدار به مسافران آلمانی مبنی بر احتمال بالای دستگیری آن‌ها در ترکیه را حذف کرده است.

این تصمیمات در حالی اتخاذ شده است که آنکارا در چند روز گذشته، وضعیت اضطراری که از زمان کودتای نافرجام 15 ژوئیه سال 2016 بر این کشور حکم‌فرما بود را لغو کرده است.

روز جمعه، هلند نیز اعلام کرد به طور رسمی قصد عادی سازی روابط با ترکیه را دارد. پس از آنکه هلند از سخنرانی تبلیغاتی مقامات ترکیه برای همه‌پرسی جنجالی سال گذشته آنکارا در خاک خود جلوگیری کرد، روابط میان ترکیه و هلند به تیرگی گرایید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما