شناسهٔ خبر: 26879328 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس بلااستفاده دراختیار انجمن معتادان گمنام قرار می گیرد

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود گفت: مدارس بلااستفاده و دارای امکانات کافی و موقعیت خوب، در اختیار انجمن معتادان گمنام قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

انجمن معتادان گمنام تشکل جهانی است و در ایران از سال 1369 فعالیت خود را با چند معتاد در حال بهبود آغاز کرد و هم اکنون با پروانه فعالیت سازمان های مردم نهاد از هیات وزیران به شماره ثبت 21065 در سطح ملی در حال فعالیت است و تاکنون 500 هزار نفر با کمک این انجمن از دام اعتیاد نجات یافته اند.
به گزارش ایرنا، امین امینیان روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با بیان اینکه دو هزار و 500 معتاد در هشترود شناسایی شده، افزود: راه اندازی کلینیک ترک اعتیاد در این شهرستان ضروری است.
وی همچنین خواستار ایجاد مرکز ماده 16 در شهرستان شد و گفت: حضور روانپزشک متخصص در این مراکز نگهداری معتادان و کلینیک ها ضروری است تا از زمینه بازگشت معتادان پاک شده به جامعه را فراهم کند.
امینیان همچنین از اختصاص 10 میلیارد ریال وام به معتادان پاک شده در هشترود خبرداد و گفت: در چهار ماهه اول امسال یک میلیارد ریال به این منظور اختصاص یافته و برای هر معتاد که گواهی عدم اعتیاد از مراجع ذیصلاح ارایه کند 200 میلیون ریال وام اشتغال پرداخت می شود.
رئیس اداره بهزیستی هشترود نیز در این جلسه نسبت به مصرف بالای شیشه در بین معتادان هشترودی هشدار داد.
مهدی کریمی گفت: 50 درصد مراجعه کنندگان به بهزیستی هشترود معتادان هستند که برای اخذ تسهیلات و وام مراجعه می کنند.
وی افزود: بیش از نیمی از اعتبارات این اداره به تامین وام درخواستی معتادان پاک شده اختصاص دارد.

نظر شما