شناسهٔ خبر: 26879274 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی عنوان شد

ایلام هتل ۴ و ۵ ستاره ندارد/ مسیر مرز مهران نیاز به اقامتگاه دارد

سی و چهارمین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی به موضوع گردشگری ایلام و مسائل کلان صنایع دستی اختصاص یافت در این برنامه اعلام شد که ایلام فاقد هتل ۴ و ۵ ستاره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد، هنر و ورزش اتاق بازرگانی ایران عصر روز ۳۱ تیرماه در محل اتاق بازرگانی برگزار شد. در این نشست احمد اصغری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گفت: آقای روحانی روز پنجم مهرماه سال گذشته گفت از این بعد باید نام سازمان میراث فرهنگی را سازمان گردشگری بدانیم وایشان جزو ۶ کاندیدای ریاست جمهوری بودند که برای جذب آرا از برند گردشگری استفاده کردند ولی سئوالمان این است که چرا اکنون گردشگری جایگاه مناسبی ندارد. یکی از موضوعاتی که باید به ان پرداخته شود خروج از وضعیت موجود است.

وی افزود: بهره جویی از فرصت های موجود در ارتباط با کشورهای دیگر تجهیز بنادر، نوسازی ناوگان دریایی، تامین نیروی ماهر، توجه به نقش موثر فرودگاهها و تبدیل آن به مراکز منطقه ای، تداوم تاسیس دفاتر اطلاع رسانی گردشگری و خانه های فرهنگ در بازارهای هدف، ترویج فرهنگ تسهیل در صدور روادید و تخفیف ها و تخصیص اعتبارات مجازی، مدیریت منابع نیروی انسانی از طریق مشوق ها، فراهم کردن زمینه امکان استفاده از کارت های بین المللی برای گردشگران از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

تحقیق بی فایده درباره اقامتگاههای بوم گردی

در ادامه این برنامه مهدی سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاقکرمان بیان کرد: در طول ۲ سال گذشته با سرعت زیادی خانه های بوم گردی در کرمان افتتاح شدندو رقابت کردند. با این مفهوم که روستائیان با تجهیز خانه و گرفتن وام آماده پذیرایی از گردشگران می‌شوند. این اقدام مزایایی دارد که یکی از آنها مهاجرت معکوس در روستاهاست. در کنارش اگر این حرکت حساب شده نباشد مضراتی هم در پی خواهد داشت به همین دلیل اتاق بازرگانی کرمان تحقیقی را ارائه کرده است و به ارزیابی تاثیر اقامتگاههای بوم گردی در صنعت گردشگری با مطالعه موردی کرمان پرداخته است.

پس از این ، مقاله عنوان شده، ارائه شد ولی چیزی که درباره آن توضیح داده شد بیشتر به موضوع چگونگی گرفتن آمار و نوشتن مقاله بود تا اینکه نتایج این مطالعه ارائه شود.

ایلام هتل ۴ و ۵ ستاره ندارد

در ادامه این برنامه عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام با بیان ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی موجود در استان ایلام گفت: باید در حوزه گردشگری سندی تهیه و سهم گردشگری در آن مشخص شود. انتظارات از ما زیاد است  ولی امکانات نداریم.

وی گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس بسیاری از زیرساخت های استان تخریب شد و در حالی که استانهای دیگر به تکمیل ظرفیت های خود می پرداختند ما در حال بازسازی این زیرساخت ها بودیم اما در چند سال گذشته در توسعه زیرساخت ها جهش داشته ایم. سعی ما این است که ظرفیت های استان به خوبی معرفی شود تا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان رغبت پیدا کند.

شنبه زاده افزود: ما در حوز سد سیمره دو طرح گردشگری جانمایی کرده ایم. استان ما فاقد هتل ۴ و ۵ ستاره است. در مسیر مهران نیز نیاز است که مجتمع های بین راهی تاسیس شود و در شهر مهران به هتل نیاز داریم. مرز مهران پرترددترین مرز است که باید با همکاری سازمان حج و زیارت برای ماندگاری بیشتر مسافران در این شهر مرزی هنگام ورود به عراق برای هماهنگی صورت گیرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما