شناسهٔ خبر: 26879176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

«نقد به دولت» دلیل عدم پرداخت یارانه به احزاب

منبع: فارس

بازرس خانه احزاب گفت:‌ به نظر می‌رسد که افزایش نقدهای احزاب در طی ماه‌های اخیر، یکی از دلایل تعلل وزارت کشور در خصوص واریز یارانه احزاب باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بابک آذرباد بازرس خانه احزاب ایران در مورد عدم تخصیص یارانه به احزاب از سوی دولت اظهار داشت:‌ اگرچه در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، اقدامات شایسته‌ای در مورد بازگشایی خانه احزاب ایران صورت گرفت، اما واقعیت این است که احزاب ایران، علیرغم اینکه غالبا از دولت آقای روحانی حمایت کردند و تلاش گسترده‌ای را برای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات‌های سال ۹۲ و ۹۶ داشتند، اما در عمل هیچگاه آنگونه که باید مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار نگرفتند.

بیشتر بخوانید:

گرو کشی سیاسی دولت از احزاب

وی افزود:‌ با گذشت شش سال از عمر دولت‌های یازدهم و دوازدهم، رییس جمهور و معاونان ایشان هیچگونه ملاقات و ارتباط مناسبی با خانه احزاب ایران نداشته‌اند که جای تاسف فراوان دارد.

آذرباد یادآور شد:‌ با فشار رسانه‌ای احزاب و پیگیری برخی نمایندگان مجلس، پس از گذشت ۶ سال از عمر دولت آقای روحانی، در نهایت بودجه‌ای ناچیز معادل ۴ میلیارد تومان به عنوان یارانه احزاب در لایحه بودجه سال ۹۷ منظور شد که متاسفانه اعلام شد که صرفا نیمی از این مبلغ به احزاب تخصیص یافته و در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است.

بازرس خانه احزاب تاکید کرد:‌ اما وزارت کشور نیز با گذشت بیش از ۴ ماه از سال مالی ۹۷ از تودیع این وجه به خانه احزاب خودداری می‌کند و به نظر می‌رسد که افزایش نقدهای احزاب در طی ماه‌های اخیر، یکی از دلایل تعلل وزارت کشور در خصوص واریز یارانه احزاب باشد.

نظر شما