شناسهٔ خبر: 26879117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

وزیر آموزش و پرورش باید عذرخواهی کند

نماینده مردم بناب در مجلس، با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور، گفت: وزیر آموزش و پرورش باید در خصوص اظهارنظر خود در خصوص مناطق دو زبانه عذرخواهی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ضیاء الله اعزازی ملکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس به ویژه فرماندهان عزیز شهدای باکری، گفت: بنده در دوران جنگ از رزمندگان فرمانده حمید باکری بوده‌ام و ایشان به رزمندگان سفارش کرده بودند که سعی کنید که شهید شوید زیرا بعد از دفاع مقدس برای دلسوزان سخت خواهد بود اکنون از تریبون مجلس می گویم فرمانده عزیزم عجب فرمایشی داشتید که در هیچ جای دنیا و هیچ دانشمندی نمی توانست این پیش بینی که این اندازه درست باشد یادآور شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم مشکلات اساسی دارند، افزود: گرچه تحمل مردم عزیز بسیار بالا است با وجود اینکه در همه جا تذکرات لازم به دولت داده شده اما گویا گوش شنوایی وجود ندارد.

متاسفانه فقیر هر روز فقیرتر و غنی غنی‌تر می‌شود

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فقیر هر روز فقیرتر و غنی غنی‌تر می‌شود، تصریح کرد: از اهداف مقدس نظام اسلامی فاصله گرفته ایم، زندگی اشرافی گری در افراد به ویژه مسئولان شدت یافته و فاصله طبقاتی طغیان می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از جایگزینی رابطه به جای  ضابطه، گفت: این نوع رفتارها در دستگاه های اجرایی غیرقابل کتمان است و مردم از ما بهتر می دانند، از این رو باید بدانیم که همین عوامل است که نظام را تهدید کرده، باید واقعیت را قبول کرده و به فکر اصلاح آن باشیم قبل از اینکه دیگران از ما حساب بخواهند باید خودمان به فکر حساب و کتاب باشیم.

اعزازی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، تصریح کرد: این موضوع در چندین سال گذشته و امروز ثابت شده ولی فسادی که در دستگاه‌های مختلف نظام رخنه کرده واقعا خطرناک است و نظام را این موارد تهدید می‌کند.

مسؤولان اقتصادی توان اداره کشور را ندارند

وی با بیان اینکه امروز مشکلات اصلی مردم اقتصادی است، گفت: به نظر می رسد مسؤولان اقتصادی توان اداره کشور را نداشته و بازار از دست آنها خارج شده از این رو مردم نگران اوضاع هستند.

اعزازی با تاکید بر اینکه بازار ارز و سکه و نحوه مدیریت آن نگرانی‌های عدیده‌ای را ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه شیوه پرداخت ارز دولتی غیرعادلانه بوده و مصاحبه سخنگوی قوه قضاییه نشان می‌دهد که مسؤولان اقتصادی به ویژه بانک مرکزی به صورت عمدی به این کارها اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در پی اقدامات اخیر دولت ذخایر ارزی بدون در نظر گرفتن وضعیت کشور هزینه شده از این رو اعتماد مردم نسبت به مسؤولان ضعیف شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اعطای ارز دولتی به برخی شرکت‌ها و واردات کالاهای غیرضرور مانند گوشی تلفن همراه، گفت: انجام این نوع اقدامات نه عقلانی است و نه منطقی از این رو رئیس جمهور باید بداند که مشکلات مردم با این اقدامات قابل حل نیست.

اعزازی با بیان اینکه متاسفانه مردم در تامین معیشت خود مانده‌اند، افزود: اکنون همه چیز گران شده و برخوردهای ادارات برق، گاز و آب نیز در خصوص دریافت هزینه‌ها که هر ساله و هر ماهه گران می‌کنند نمکی بر زخم مردم فقیر جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو با برنامه قطعی برق مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است، ادامه داد: متاسفانه قطعی برق طبق گفته‌های مسئولان تا دو ساعت بوده اما در عمل بیش از 4 ساعت مردم بی برقی را تجربه می کنند.

اعزازی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده مردم نمی‌توانم پاسخگو باشم، گفت: متاسفانه بسیاری از کارخانجات تعطیل شده و کارگران بیکار شده‌اند اما در خلال این ها هر روز خبری از اختلاس مالی اطلاع رسانی می‌کنند و مردم می‌گویند مگر در مملکت پولی نیست پس چگونه این نوع اختلاس‌ها شکل می‌گیرد؟

خطر پرونده‌های اختلاس مالی بیش از هر چیز دیگری است

وی با تاکید بر اینکه آمریکا خطری برای نظام ما نیست، افزود: باید بدانیم خطر پرونده‌های اختلاس مالی بیش از هر چیز دیگری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت برخورد جدی با مفاسد مالی، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیمارستان‌ها خدمات مناسبی ارائه نمی‌کنند و مردم نیز در تامین هزینه‌های درمان با مشکل مواجه هستند دولت باید ورود جدی داشته باشد.

دولت نباید به نارضایتی‌های مردم دامن بزند

اعزازی با بیان اینکه اکثر بیمارستان‌ها به شرکت‌ها بدهی دارند، گفت: دولت نباید به نارضایتی‌های مردم دامن بزند.

وی با انتقاد از وضعیت آموزشی در کشور، افزود: اکنون از اهداف انقلاب در حوزه آموزش فاصله گرفته‌ایم و دیگر فقرا نمی‌توانند از امکانات فوق آموزشی بهره‌مند شوند و مدارس عملا مرزبندی شده است.

اعزازی بیان اینکه باید به مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم توجه شود، افزود: دولت باید به وضعیت معیشتی معلمان توجه شود زیرا ادامه این رویه در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: وزیر آموزش و پرورش باید در خصوص اظهارنظر خود در خصوص مناطق دو زبانه عذرخواهی کند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تکمیل پروژه های عمرانی توجه داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تکمیل پروژه جاده بناب-نقده، آبرسانی به دشت بناب، آسفالت محلات بناب با ارایه قیر رایگان، تبدیل روستاها به شهر و غیره از مطالبات جدی مردم بوده که باید دولت نسبت به آن توجه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

نظر شما