شناسهٔ خبر: 26878520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاهش نسبی دما در خراسان رضوی/وقوع بارش‌های رگباری

نمایندگی خراسان رضوی

هواشناسی برای روزهای آینده در سطح استان کاهش نسبی دما همراه با احتمال بارش رگباری باران را پیش‌بینی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی، از اواخر وقت امروز نیمه شمالی استان تحت تأثیر جریانات ناپایدار و مرطوب شمالی قرار خواهد گرفت، که ضمن افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد در ساعات عصر و شب موجب وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر در این نیمه از استان مخصوصاً نوار شمالی و شمال غرب وجود دارد.

هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود از روز سه‌شنبه روند کاهش دما در سطح استان آغاز و تا پایان هفته به طور میانگین بین 4 تا 6 درجه سلسیوس از گرمای هوا به طور نسبی کاسته شود.

بر این اساس با عبور موجی ضعیف و ناپایدار از نیمه شمالی استان انتظار داریم از عصر امروز و طی فردا در بخش‌هایی از نیمه شمالی استان بارش‌هایی به‌شکل رگبار و رعدوبرق داشته ‌باشیم.

وزش باد نیز در بخش‌هایی از نوار شرقی و نیمه جنوبی استان گاهی شدید توأم با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود ضمن این‌که طی امروز و فردا تغییرات دمایی در سطح استان بسیار اندک و در روز سه‌شنبه دمای هوا در اکثر نقاط استان کاهش می‌‌یابد.

بر اساس این گزارش، در روز دوشنبه آسمان نواحی شمالی استان نیمه‌ابری و در بخش‌هایی با رگبار و رعدوبرق باران و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ گاهی وزش باد نسبتاً شدید همراه خواهد بود و در نواحی جنوبی و مرکزی استان صاف تا قسمتی ابری در بخش‌هایی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده باران گاهی با وزش باد نسبتاً شدید و در نوار شرقی شدید توأم با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی استان برای مشهد در بعدازظهر امروز و قبل از ظهر دوشنبه و سه‌شنبه صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد نسبتاً شدید و در بخش‌هایی شدید توأم با گردوخاک و بعدازظهر دوشنبه صاف تا قسمتی ابری و افزایش ابر با احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده باران گاهی با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

آسمان مشهد نیز در روز سه‌شنبه صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد نسبتاً شدید و کم‌ترین و بیش‌ترین دمای 23 و 36 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارش هواشناسی خراسان رضوی، حداقل و حداکثر دمای امروز مشهد 25 و 41 درجه سانتی‌گراد خواهد بود و برای دو روز آینده به ترتیب یک درجه کاهش دما خواهیم داشت.

در شبانه‌روز گذشته فریمان با کمینه دمای 18 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای 46 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.هم‌چنین بیش‌ترین وزش باد از ایستگاه‌‌ هواشناسی رشتخوار با سرعت 68 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما