شناسهٔ خبر: 26877462 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

تروریست ها در درعا از ترس عملیات ارتش سوریه به داعش پیوستند

صاحب‌خبر -
خرداد:تروریست های شمال غرب استان درعا در یک اقدام پیش دستانه از ترس عملیات نظامی ارتش سوریه با گروه تروریستی داعش بیعت کردند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، رسانه های سوری روز یکشنبه اعلام کردند: تروریست های ارتش آزاد و تحریر الشام (جبهه النصره) با گروه تروریستی داعش بیعت کردند و مناطق تحت تسلط خود را با ارتش خالد بن ولید در حوض یرموک ادغام کردند.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز اعلام کرد که روستاها و شهرک های البکار، العبدلی، الجبیلیة، المقرز، سد المقرز، المعلقه، المجاحید، الدرعیات، ابو حجر، المشیده، عین زبیده و سد الجبیلیه که هم مرز با خط آتش بس در جولان اشغالی تا مرز کشور اردن هستند به داعش سپرده شد.
به نظر برخی سرکردگان تروریست ها افزایش مناطق تحت تسلط گروه تروریستی داعش در جنوب غرب سوریه امکان مقاومت این گروه را در مقابل حمله ارتش سوریه بیشتر می کند.
ارتش و نیروهای مسلح این کشور پس از تسلط بر چندین شهرک و روستا، بیش از 91 درصد استان جنوبی 'درعا' را طی کمتر از 20 روز به کنترل خود درآورد.
در جریان عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور شمار زیادی از تروریست ها تسلیم و یا از در صلح با ارتش در آمدند و سلاح های خود را تحویل دادند.
اکنون گروه های تروریستی وابسته به داعش با ادغام این گروه ها بر حدود 9 درصد مساحت این استان مسلط هستند.
پس از تسلط بر شهرک 'مسحره' و 'تله مسحره'، ارتش سوریه توانست بر ضلع 'مثلث مرگ' در استان درعا در جنوب این کشور به طور کامل مسلط شود.
نظامیان سوری 20 روز پیش عملیاتی را از سه محور البستان، پدافند هوایی (حران) و صما الهنیدات علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کردند. 
بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 120 کشور جهان در قالب بیش از 100 گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه از هشت سال پیش حضور داشتند که شمار زیادی از آنان در جریان درگیری ها کشته، زخمی و یا به کشورهای خود فرار کرده اند. 
گروه های تروریستی که از سوی کشورهای مختلف از جمله عربستان، امارات ، آمریکا و رژیم صهیونیستی تامین مالی و نظامی می شوند، به دلیل اهداف مختلف کشورهای حامی خود در بیشتر مواقع با یکدیگر درگیر شده و اقدام به کشتن یکدیگر می کنند. 

نظر شما