شناسهٔ خبر: 26877397 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود‌

R41471/P1377/S6,70/CT11

سرپرست دانشگاه آزاد واحد گنبدکاووس گفت: با توجه به امکانات لازم مانند بیمارستان, نیروهای متخصص پزشکی و تجهیزات مورد نظر, زیرساخت لازم برای ایجاد رشته‌های علوم پزشکی فراهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, احمد مهرابیان ظهر امروز در دیدار با جمعی از خبرنگاران شرق گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس اظهار داشت: در حال حاضر رشته پرستاری در گنبدکاووس جذب دانشجو دارد و همه انرژی خود را برای ایجاد رشته اتاق عمل در گنبدکاووس متمرکز کردیم.

وی افزود: تجهیزات مورد نظر این رشته خریداری شده و با معاون وزیر بهداشت و درمان نیز رایزنی‌های لازم صورت گرفته و امید داریم با تصویب آن, از بهمن ماه سال جاری جذب دانشجو داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس تصریح کرد: هیئت علمی و نیروی انسانی متعهد و متخصص در این رشته نیز آماده است و با توجه به زیر ساخت‌های موجود, گنبدکاووس در رشته‌های علوم پزشکی موفق خواهد بود.

مهرابیان تاکید کرد: به دور از هر گونه جنجال و سروصدا, در قدم و گام نخست براساس نیازسنجی رشته های موردنیاز که موفقیت به همراه داشته باشد را رایزنی خواهیم کرد و در کنار آن تجهیزات و هیئت علمی رشته مورد نظر را مدنظر قرار خواهیم داد تا امکانات و شرایط لازم فراهم باشد.

وی با اشاره به افزایش سن پیری در جمعیت ایران ,گفت: تمرکز ما بر روی رشته‌های توانبخشی و توانمندسازی سالمندان است تا در آینده که جمعیت ایران افزایش پیری خواهد داشت, بتوانیم خدمات بیشتری به مردم منطقه ارائه دهیم.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد گنبدکاووس درباره چالش امروز جامعه در حوزه دانشگاه اظهار کرد: آنچه  امروز  در بحث آموزش و مسائل فرهنگی به عنوان چالش مطرح است, ارایه خدمات با کیفیت است, در چند سال اخیر تعداد دانشگاه‌ها افزایش یافته و کیفیت آنها تحت تاثیر قرار گرفته است, که برای ترقی دانشگاه و ارائه کیفیت مناسب, نیروی انسانی متخصص داشته باشیم.

مهرابیان افزود: مطالعات اولیه برای ایجاد رشته پرورش اسب, با توجه به فراهم بودن شر ایطی چون برگزاری مسابقات سوارکاری,داشتن امکانتی مانند زمین, وجود اسب اصیل ترکمن در منطقه انجام شده تا فرصت خوبی برای گنبدکاووس در این حوزه ایجاد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس درباره اجرای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: آنچه دانشگاه‌ها می‌توانند در راستای اقتصاد مقاومتی انجام دهند در مرحله نخست کاهش هزینه‌های جاری است که اقدام خوبی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در گام بعدی نیز باید با اجرای برنامه‌هایی, دانشگاه به قدری توانمند شود که در مقابل تحریم‌ها, تهدیدها و در مجموع تغییرات اطراف, کمتر تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر یابد.

مهرابیان اظهار داشت: اگر بتوانیم, به جای فروش منابع ملی چون نفت, گاز و غیره با تجاری سازی دانش و تولید علم, خدمات حاصله را به فروش برسانیم علاوه بر خودکفایی, توانستیم اقتصاد مقاومتی را به تمام معنا اجرا کنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما