شناسهٔ خبر: 26877208 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت بدن» را اینجا بخوانید/ بخش دوم

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک پزشک عمومی پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «عفونت بدن» را محمد احمدی پزشک عمومی پاسخ داده است.

سوال: سندرم روده تحریک پذیر دارم و 24 ساعت است که به معده درد شدیدی دچار شده‌ام و  آپاندیس هم کمی درد می‌کند؛ 2 سال پیش یکبار عمل کردم اما آپاندیس را نشان ندادن و گفتن تشخیص افتراقی بوده که حین عمل به چسپندگی روده و التهاب روده برخورد کردیم، نزد فوق تخصص گوارش رفتم اما علت نامعلوم ماند، علت آن چیست؟

جواب: اگر دچار چسبندگی شده باشید کار درمان مشکل است و باید سی تی اسکن انجام دهید تا علت مشخص شود.

علت خلط گلو

سوال: علت خلط گلو چیست؟

جواب: عفونت دستگاه تنفسی یکی از علت‌های خلط گلو است، همچنین یکی دیگر از علت‌ها می‌تواند سیگار کشیدن باشد علاوه بر این کار کردن در محیط‌های آلرژی زا  در بروز عوارض  موثر است.

بیشتر بخوانید: گیاهانی برای از بین بردن عفونت های بدن

سوال: برای اینکه دچار عفونت بدن نشویم چه دارویی استفاده کنیم؟

جواب: به هیچ عنوان دارویی را به صورت خودسر نباید استفاده کنید؛ دارویی برای جلوگیری از بروز عفونت وجود ندارد؛ تنها باید سعی کنید سیستم ایمنی بدن خود را مقاوم کنید تا دچار بیماری نشوید.

سوال: دختری 4 ساله دارم که با هر بار ورود ویروس به بدنش تا یک هفته تب می‌کند، به حدی که درجه حرارت آن با دست قابل لمس است؛ چند آزمایش ادرار انجام داد ولی عارضه ای مشخص نشده است، در حال حاضر حدود 4 روز بیمار است و تب بدنش پایین نمی‌آید، دل درد دارد و کم اشتها شده است زمانی که حال او رو به بهبودی می‌رود دوباره بیماری دیگری بدنش را لاغر می‌کند علت آن چیست؟

جواب: باید معاینات دقیق شود و نزد پزشک گوارش بروید، ممکن است مشکل روده باشد که باید داروهای خاص خود را مصرف کند تا درمان شود.

اگزما را چگونه درمان کنیم؟

سوال: برای درمان اگزما چه دارویی مصرف کنم؟

جواب: اگزما نوعی عارضه پوستی است که می‌توان با داروهایی چون بتامتازون و چرک خشک کن آن را درمان کرد.

بیشتر بخوانیدچگونه عفونت بدن را با آنتی بیوتیک های طبیعی درمان کنیم؟

سوال: من همیشه بدن داغی دارم و تابستان‌ها گرمای بدنم طاقت فرسا می‌شود؛ براثر سرمای کولر تمام مفصل‌هایم درد میگیرد آیا ممکن است علت آن روماتیسم باشد؟

جواب: روماتیسم بیماری است که اصولا همراه با درد و تورم مفاصل همراه است، چاقی، سیگار،  کم تحرکی می‌تواند از علت‌های این بیماری باشد اما باید آزمایش دهید تا دقیق بتوان آن را تشخیص داد.

سوال: علت خلط، سینوزیت مزمن، خستگی و درد در مفاصل چیست؟

جواب: درد در این ناحیه می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، برای درمان خلط می‌توانید هر شب آب و نمک قرقره کنید؛ برخی غذاها می‌تواند با بدن سازگاری نداشته باشد و ایجاد خلط و سنوزیت کند.

سوال: داخل گوشم خیلی درد می‌کند، رفتم دکتر متخصص گوش،حلق و بینی گفتند مشکل از گوش نیست علت آن دندان است، اما دندان پزشکی که رفتم دندانم را عصب کشی و پر کردم باز هم می‌گویند از دندان‌هایت نیست، علت درد داخل گوش و دندان چه عفونتی دارد؟

جواب: ممکن است علت عفونت گوش باشد، همچنین جوش، جرم و ضرب دیدگی می‌تواند باعث ایجاد درد گوش شود، باید معاینه شوید تا بتوان علت آن را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی برای رفع عفونت بدن

سوال: زمانی که  هوای سرد به گوشم‌ برخورد می‌کند خیلی درد می‌گیرد و احساس می‌کنم انتهای گوشم بسته شده است، آیا عفونت کرده است؟

جواب: بله، می‌تواند یکی از علت‌های آن عفونت باشد، همچنین یکی از علت‌ها می‌تواند جرم گوش باشد، استفاده از قطره‌های گوش، داروها، جرم‌گیری می‌تواند در  درمان موثر باشد.

سوال: آیا ممکن است دیابت عفونتی شود؟

جواب: خیر ممکن است در حین ابتلا به دیابت گرفتن مشکل عفونت پیدا کنید که راه درمان متفاوتی دارد.

سوال: برای بوی بد دهان ناشی ازعفونت لثه راهکاری وجود دارد؟

جواب: اگر تمام روز دچار بوی بد باشید علت می‌تواند مشکل در لثه یا معده باشد، باید نزد دندان پزشک بروید تا در صورتی که دچار فساد لثه باشید،  آن را درمان کنند.

انتهای پیام/

نظر شما