شناسهٔ خبر: 26877126 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرهاد رهبر مطرح کرد؛

تامین 90درصد درآمد دانشگاه آزاد از شهریه‌ها/حمایت ازطرح‌های دانش‌بنیان

دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره اینکه 90 درصد درآمد این دانشگاه از شهریه‌ها تأمین می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که تنها 30 درصد درآمدهای اغلب دانشگاه‌های دنیا از شهریه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در جلسه فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی با نمایندگان عضو این فراکسیون دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان عضو فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

دکتر فرهاد رهبر در جلسه فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی با تشکر از حضور نمایندگان در این جلسه و با تبریک دهه کرامت، گفت: قطعاً از سخنان و راهنمایی های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهیم کرد و مجلس و نمایندگان را جدا از خود نمی بینیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای 20 هزار دانش آموخته در مقطع دکتری و 30 هزار دانشجوی دکتری در حال تحصیل دارد، خاطر نشان کرد: بیشتر دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تمایل دارند پس از اتمام تحصیل جذب هیأت علمی این دانشگاه شوند. در حالی که این امکان وجود ندارد. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم در این زمینه راهکار و راه حل اساسی ارائه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای برون رفت از مشکلات موجود نیازمند کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

دکتر فرهاد رهبر با اشاره به مدیریت هزینه ها برای رفع برخی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: به این منظور چارت سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی را چابک و کوچک کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سیستم اداری کشور نتوانسته از ساختار مناسبی استفاده کند، اظهار داشت: برخی ها معتقدند باید از ساختار دولت در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم که این کار به هیچ عنوان درست نیست.

وی در ادامه با اشاره اینکه 90 درصد درآمد دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه ها تأمین می شود، ادامه داد: این در حالی است که تنها 30 درصد درآمدهای اغلب دانشگاه های دنیا از شهریه است.

دکتر فرهاد رهبر با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دیگر مجمع الجزایر پراکنده نیست و همه یک پیکر هماهنگ هستند، افزود: حمایت از طرحهای «دانش بنیان» از برنامه های جدی دانشگاه آزاد اسلامی است و در این خصوص از طرحهای که توجیه اقتصادی داشته باشند، حمایت می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به کاهش هزینه ها در این دانشگاه تأکید کرد و گفت: هفته گذشته برای نخستین بار به جای سفرهای استانی و یا دعوت از روسای واحدهای استانی برای بررسی درآمدهای غیرشهریه ای، جلسه ویدئو کنفرانس ارائه طرحهای دانش بنیان را برگزار کردیم. در این جلسه 5 نفر از روسای استانهای دانشگاه آزاد اسلامی در زمان تعیین شده به ارائه جزییات طرحهای دانش بنیان خود پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس سبب کاهش هزینه های رفت و آمد می شود، ادامه داد: در این جلسه طرح های دانش بنیان بررسی و راهکارهایی در راستای تجاری سازی و ورود به بازار ارائه شد.

دکتر فرهاد رهبر همچنین به انتشار آخرین رتبه بندی شانگهای اشاره و تصریح کرد: براساس این رتبه بندی که امروز منتشر شد، دانشگاه آزاد اسلامی در 27 رشته جزو برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته و در 17 رشته با پیشی گرفتن از دانشگاه های ایران مقام اول را کسب کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: رتبه بندی 2018 شانگهای بیانگر آن است که دانشگاه آزاد اسلامی همچنان از نظر علمی در حال پیشرفت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص راه اندازی واحدهای بین الملل گفت: برای ایجاد و توسعه واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با برخی از کشورها در حال مذاکره هستیم.

انتهای پیام

نظر شما