شناسهٔ خبر: 26876315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایران و عربستان حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کرده‌اند

Rsaadati/Psaadati/S2,1416/CT12

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج کشورمان گفت: دو طرف (ایران و عربستان) حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کرده‌اند و تلاش بر این است که با اعتماد‌سازی و تعامل طرفین حج به‌شکل مطلوب انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر امروز در دیدار با هیئت کنسولی وزارت امور خارجه اعزامی به حج 97 حضور هیئت کنسولی وزارت امور خارجه در موسم حج را موجب دلگرمی برای حجاج، خانواده‌هایشان  و دست‌اندرکاران حج دانست و اظهار کرد: حضور شما در حج موجب دلگرمی و اطمینان خاطر حجاج خواهد بود‌.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تشریح فضای کنونی  روابط  دو کشور تصریح کرد: نگاه ما به حج نگاه وحدت و استفاده از این فضا به‌نفع امت اسلامی و پرهیز از طرح مسائل اختلاف‌برانگیز است‌.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: دو طرف، حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کرده‌اند و تلاش بر این است که با اعتماد‌سازی و تعامل طرفین حج به‌شکل مطلوب انجام شود.

وی به محورهای توافقنامه امضاءشده با وزیر حج عربستان و تأکید بر حفظ عزت‌، امنیت و کرامت زائران ایرانی اشاره و ابراز امیدواری کرد از رهگذر حج بتوان گام‌های مؤثری برای بهبود شرایط کنونی برداشت.

بر پایه این گزارش‌، در این دیدار حسین کمالیان سرپرست هیئت کنسولی وزارت امور خارجه اعزامی به حج 97 ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های این هیئت برای خدمات‌رسانی به حجاج اظهار داشت‌: خدمت به ضیوف‌الرحمان یک توفیق الهی است و ما تلاش خواهیم کرد با تلاش مضاعفی که شایسته حجاج عزیز کشورمان است در راستای پیشبرد اهداف حج به زائران خدمت کنیم.

به‌گفته وی، هیئت کنسولی وزارت امور خارجه  از مرداد ماه در عربستان مستقر شده و تا بازگشت آخرین کاروان از زائران کشورمان آماده ارائه هرگونه خدمات کنسولی به حجاج خواهد بود.

انتهای پیام/*

نظر شما