شناسهٔ خبر: 26875965 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پلیس برای اعزام 4291 زائر حج از فرودگاه تبریز آماده است

به گزارش ایرنا، سرهنگ خضرلو امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرآیند اعزام زائران حج از فرودگاه تبریز از هجدهم مرداد تا بیست و چهارم مرداد ماه جاری انجام

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سرهنگ خضرلو امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرآیند اعزام زائران حج از فرودگاه تبریز از هجدهم مرداد تا بیست و چهارم مرداد ماه جاری انجام می‌شود؛ مجموع زائران حج آذربایجان شرقی سه هزار و ۴۰۱ نفر بوده و علاوه بر آن ۸۹۰ زائر اردبیلی نیز از فرودگاه تبریز عازم حج تمتع می‌شوند.
رییس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با بیان این‌که ۵۱ درصد از زائران را مردان و ۴۹درصد را نیز بانوان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: ۵۴ درصد از زائران بالای ۶۰ سال دارند و تعداد زائران نیز نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: اعزام زائران از فرودگاه تبریز در قالب ۱۲ سورتی پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی عربستان انجام می شود.
وی به زائران توصیه کرد حداقل دو روز پیش از پرواز بار خود را به فرودگاه منتقل و از حمل اشیا و مواد ممنوعه جدا خودداری کنند؛ زائران همچنین از هیچ کسی امانتی نگیرند و خشکبار با خود حمل نکنند.
سرهنگ خضرلو با بیان این‌که بخشی از بازدیدها نیز توسط سگ‌های تجسس انجام می‌شود، تاکید کرد: موازین شرعی در این راستا کاملا رعایت می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که زائران به هیچ عنوان و حتی به میزان بسیار کم از حمل قرص و مواد مخدر به جد خودداری کنند، افزود: کشف مواد مخدر و قرص‌های ممنوعه به هر میزان، ممانعت از سفر حج را به همراه دارد.
518/6120
انتهای پیام

نظر شما