شناسهٔ خبر: 26875894 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله تهرانی

گروه اندیشه ــ آیت‌الله مرتضی تهرانی روز گذشته به دیار باقی شتافت و پیام‌هایی که به مناسبت درگذشت ایشان صادر می‌شود، همچنان مورد توجه بخش معارفی رسانه‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بخش معارفی رسانه‌ها امروز 31 تیرماه، روز کم خبری خبری را پشت سر گذاشتند و پیام‌های تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله مرتضی تهرانی بیش از دیگر اخبار مورد توجه قرار گرفت.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «حجاب داشتن یا نداشتن، امری اختیاری نیست که کسی در مورد آن تصمیم بگیرد»، «نهج‌البلاغه صوتی/ ضرورت یاد قیامت و عذاب الهى در بیان امام علی(ع)»، «اخبار پربازدید فرهنگی در ۲۴ ساعت گذشته»، «۱۴ قاری نوجوان به دور جدید طرح اسوه راه یافتند/ عضوگیری حافظان ادامه دارد» و «رونمایی از سایت دبیرخانه فراخوان بیست‌وهفتمین اجلاسیه نماز» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «۱۴ قاری نوجوان به دور جدید طرح اسوه راه یافتند/ عضوگیری حافظان ادامه دارد» آمده است: پس از اعلام فراخوان عضوگیری جدید طرح اُسوه از بین قاریان و حافظان ممتاز 9 تا 12 سال که از 22 خرداد تا 10 تیرماه ادامه داشت، در بخش قاریان حدود 80 نفر موفق به ثبت‌نام در سامانه و ارسال اثر تلاوت شدند که پس از 3 مرحله ارزیابی و داوری، نفراتی که نصاب لازم را کسب کردند، برگزیده شدند.
بنابراین گزارش، در مرحله پایانی داوری که پنج شنبه 21 تیرماه به صورت حضوری در تهران برگزار شد، ارزیابی‌ها در دو بخش «ارزیابی تلاوت، هوش عمومی و موسیقایی» با حضور استادان غلامرضا شاه‌میوه و عباس امام جمعه و «مصاحبه ویژه والدین و قاریان» با حضور حجج اسلام غفاری، شهبازی، کریمی و شاکری همراه بوده است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «تلاوت احمدی‌وفا و حسینی‌پور در کرسی تلاوت نفحات‌القرآن»، «تزئین حرم مطهر رضوی با ۲۰۰ هزار شاخه گل در دهه کرامت» و «شاهچراغ اثری از گروه محمد رسول‌الله(ص) در وصف احمد‌بن موسی(ع)» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «تزئین حرم مطهر رضوی با ۲۰۰ هزار شاخه گل در دهه کرامت» آمده است: همزمان با ایام دهه کرامت 210 هزار متر مربع از صحن‌ها، بست‌ها و دالان‌های حرم رضوی به همراه 30 هزار متر مربع از روق‌ها جهت استفاده زائران امام هشتم با فرش پوشیده می‌شود و در این زمینه بیش از 500 نفر از خادمان در بخش خدمات فرش آستان قدس رضوی در سه شیفت کاری فعالیت دارند که در پایان هر مراسم این خدمتگذاران فرش‌‌های پهن شده را نظافت، غبارروبی و جمع‌آوری می‌‌کنند.
در طول سال بالغ بر 50 هزار متر مربع فرش ماشینی نو توسط آستان قدس خریداری و 4 هزار متر مربع فرش دستباف نیز تولید می‌شود که این فرش‌ها با تشخیص کارشناسان نظارت این حوزه و در بازه زمانی مشخص از رده خارج می‌شوند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار شش خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «پیام تسلیت آیت‌الله صدیقی در پی رحلت حاج آقا مرتضی تهرانی»، «گزارشی از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در ۲۰۰۰ نقطه در سه قاره جهان»، «نشست تخصصی بررسی محتوای دیجیتال قرآنی برگزار شد»، «اخلاق حسنه نیاز مهم امروز محسوب می‌شود»، «جشنواره سالانه امام رضا(ع) از مبارک‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری محسوب می‌شود» و «گزارشی از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در ۲۰۰۰ نقطه در سه قاره جهان» هستند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز خبری را روی خروجی خود نبرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار هفت خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «جایگاه و ارزش دعای سحر در احادیث معصومین»، «از خواص ذکر لا اله الا الله چه می‌دانید»، «دعای توسل/ اهمیت خواندن دعای توسل به همراه متن و ترجمه فارسی»، «حدیث امام رضا(ع) درباره خوش گمانی به خداوند»، «زندگی نامه شهید اسدالله بهرامی»، «درب‌های حرم حضرت عباس (ع) به روی زائران باز شد» و «داستان معراج پیامبر اکرم (ص) در کدام سوره آمده است» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار هشت خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «برای کسب فیض از ائمه معصومین دو شرط لازم است»، «پیام تسلیت آیت الله صدیقی در پی درگذشت آیت الله تهرانی»، «پیام تسلیت آیت الله رشاد در پی درگذشت آیت الله تهرانی»، «کم‌توجهی در عمل به وقف خطای جبران ناپذیری است»، «کتاب راه سعادت منتشر شد»، «اعلام زمان مراسم تشییع و ختم آیت الله مرتضی تهرانی»، «کنفرانس بین‌المللی فلسفه، الهیات و فرهنگ برگزار می شود» و «کتاب خاطراتی درباره ابراهیم یزدی منتشر شد» هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «به بلندای آن ردا؛ رمانی درباره امام ‌رضا (ع)» و «یادی از آیت‌الله احمدی در جایزه کتاب سال» هستند.
میزان

«مراسم تشییع پیکر آیت الله آقا مرتضی تهرانی فردا برگزار می‌شود/ مجلس ترحیم روز چهارشنبه در بازار بزرگ تهران»، «پنج شرط دوستی» و «قدرت علمی امام رضا(ع) و شکست بزرگان ادیان مختلف/هر فردی می‌تواند توشه‌ای از سیره عملی امام هشتم را کسب کند» نیز عنوان اخباری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

نظر شما