شناسهٔ خبر: 26875772 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

در حال به‌روزرسانی/ جزئیات زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در تازه‌آباد کرمانشاه

تازه‌آباد ۲۹ بار دیگر لرزید/ آمار مصدومان به ۱۱۸ نفر رسید

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر، «تازه آباد» را به لرزه درآورد، پس از آن ۱۵ بار دیگر این استان به لرزه درآمد که بزرگترین آن ۳.۹ ریشتر بوده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر، «تازه آباد» را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت ۱۴.۳۷ دقیقه و در ۸ کیلومتری زمین رخ داد.

قدرت این زلزله به حدی بود که در استان‌های آذربایجان غربی نیز حس شده است. دو پس زلزله دیگر با قدرت ۳.۳ و ۳.۴ ریشتر هم این منطقه را به لرزه درآورد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه در گفتگو با فارس در این باره اظهار کرد: تا این لحظه هیچ گزارشی در خصوص تلفات انسانی مخابره نشده است، اما احتمال آسیب به ساختمان‌ها و تاسیسات زیاد است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط نیرو‌های بومی احتمال جان باختن هم‌وطنانمان بسیار ضعیف است؛ به منظور بررسی دقیق‌تر نیز ۱۰ تیم ارزیاب به محل وقوع زلزله اعزام شده‌اند، بر اساس آخرین گزارشات، تعداد ۷ تن از هموطنانمان زخمی شده‌اند.

این مقام مسؤول هم چنین از اعزام یک فروند بالگرد، ۴ تیم امداد و نجات و آماده باش سوله‌های این سازمان به منظور امدادرسانی خبر داد.

بر اساس اطلاعاتی که مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرده، پس از زمین لرزه اصلی با قدرت ۵.۹ ریشتر، تا ساعت ۱۵:۲۸ دقیقه بعد از ظهر امروز، این استان ۱۵ پس لرزه داشته است.

استاندار کرمانشاه نیز عنوان کرده است که تنها به چند نفر آسیب رسیده است.

 به برخی منازل مسکونی تازه آباد و ثلاث باباجانی خسارت‌های وارده شده است. هنوز گزارشی در خصوص آمار تلفات و آسیب‌های بیشتری مخابره نشده است.

بر اساس اطلاعاتی که مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرده، پس از زمین لرزه اصلی با قدرت ۵.۹ ریشتر، تا ساعت ۱۷:۱۷ دقیقه بعد از ظهر امروز، این استان ۲۹ پس لرزه داشته است.

کرمانشاه روی نوار زلزله؛ تازه‌آباد ۱۵ بار دیگر لرزید

لازم به ذکراست، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت. به گزارش فارس، به برخی منازل مسکونی تازه آباد و ثلاث باباجانی خسارت‌های وارده شده است. هنوز گزارشی در خصوص آمار تلفات و آسیب‌های بیشتری مخابره نشده است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

نظر شما