شناسهٔ خبر: 26875723 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

تیولا در تالار مهرگان

صاحب‌خبر -

 گروه هنر: برگزیده جایزه ادبیات نمایشی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سرانجام روی صحنه خواهد رفت.
«تیولا»، نوشته و کارگردانی علی عابدی، کارگردان نام‌آشنای تئاتر کشور، بالاخره و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، مرداد و شهریور روی صحنه خواهد رفت.
علی عابدی که پیش از این قرار بود «تیولا» را در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه ببرد، سرانجام تماشاخانه تازه‌تأسیس مهرگان را برای اجرای این کار انتخاب کرد.
«تیولا» گونه‌ای از عروس دریایی است که هرگز با مرگ طبیعی نمی‌میرد، اما او در این نمایش در جنگ تسلیم می‌شود و حالا به مرگ می‌رسد. نمایش‌نامه این اثر در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزیده جایزه اثر حرفه‌ای این جشنواره شده بود.
بازی‌های این اثر که تهیه‌کنندگی آن را طاهر خرمی انجام خواهد داد، برعهده پرستو گلستانی، وحید آقاپور، محمد صادق‌ملک و سامان دارابی است.
طراحی صحنه «تیولا» را سعید یزدانی به انجام رسانده و زری کریمی در حال طراحی لباس بازیگران این اثر است. دیگر عوامل «تیولا» به شرح زیر هستند: طراح گریم: احمد نگهبان، طراح نور: امیر ترحمی، طراح پوستر: سعید رضوانی، عکاس: بابک حقی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: الهه افخمی، مدیر صحنه: شیما فرشتیان، منشی صحنه: پانیذ تاج‌بخت و دستیاران صحنه: مسیب کریمی و ابوالفضل شفیعی‌زاده.

نظر شما