شناسهٔ خبر: 26875472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تبیین سیاست‌ها و اقدامات رسانه ملی در چهلمین سال انقلاب اسلامی

خبرگزاری میزان- اولین همایش تخصصی تبیین سیاست‌ها و اقدامات رسانه ملی در چهلمین سال انقلاب اسلامی با حضور مسئولان سازمان و استان به میزبانی صدا وسیمای فارس در هتل شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط‌عمومی رسانه ملی،‌ رئیس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این همایش گفت: تداوم معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی باید در دستور کار مراکز صدا و سیما باشد و امیدوارم نتایج این همایش در تاریخ ایران، انقلاب و رسانه ملی ماندگار شود.

سید عباس فاطمی با اشاره به اینکه توجه به ارزش‌ها و بازگویی ارزش‌های انقلاب در دل و جان همه ما وجود دارد، اضافه کرد: کسی باور نمی‌کرد، در ایرانی که حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله داشت و آمریکا و شوروی از آن سهم‌های زیادی برداشته بودند و کارشناسان آن را جزیره ثبات می‌دانستند، یک نهال انقلابی از دل خاک ایران سر برآورد.

دکتر فاطمی با تاکید بر معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده افزود: برای بیان ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب، از وزرای دولت دعوت خواهیم کرد در شبکه یک و در شبکه‌های استانی از استانداران دعوت می‌کنیم تا دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برشمرند.

وی با اشاره به اینکه ما در ۴۰ سالگی انقلاب باید بیش از آنکه دستاورد‌های مادی بگوئیم، باید دستاورد‌های معنوی را بازنگری کنیم که مردم دوباره به آن حال و هوای معنوی آن برگردند، افزود: جنگ سرد، جنگ روانی و عملیات فریب از سال‌های گذشته تا امروز بوده است، اما جنگ نرم با انقلاب اسلامی معنا پیدا کرد در برابر انقلاب اسلامی تا جایی که به فکر می‌رسد انواع جنگ نرم را علیه این کشور علم کردند.

وی با یادآوری این مطلب که در برنامه سازی، گفتگو و ارائه تاریخ باید به معرفی ارزش‌های انقلاب، پایبند باشیم، اظهار داشت: باید با هدف گیری و همت بلند برنامه‌های ۴۰ سالگی انقلاب را به توجه مردم برسانیم.

دکتر فاطمی با اشاره به اینکه استقلال فرهنگی از همه استقلال‌ها مهم‌تر است و پایبندی به استقلال همه جانبه کشور باید در دستور کار باشد، گفت: بخشی از حوزه اقتدار ما به خاطر فضای مجازی دچار آسیب شده و اگر توجه نکنیم به راحتی به خاطر غفلت به همان کانالی که دشمن راه اندازی کرده است، سقوط می‌کنیم و گاهی اوقات ما در برابر حرکت دشمن، جا می‌مانیم.

دکتر فاطمی با اشاره به اینکه رسانه در معرفی حضور موثر مردم در انتخابات و راهپیمایی ها، نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: هیچ حرکتی در ایران از مشروطه تاکنون، قوام پیدا نکرده است مگر اینکه مردم آن را حمایت کنند.

رئیس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: "افتخار به گذشته، امید به آینده"، شعار ۴۰ سالگی انقلاب است و ایجاد امید و افتخار به گذشته انقلاب، هدف غایی همه ما در برنامه سازی‌ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: برنامه کارنامه که در مرکز فارس با حضور استانداران تهیه می‌شود یک الگوی خوب برنامه سازی برای همه مراکز است که از زبان استانداران از ابتدای انقلاب با بازگو کردن حقایق سیاست ها، عملکرد‌ها و خدمات نظام مقدس اسلامی، واقعیت‌های گذشته روشن می‌شود، مرکز فارس مثل سایر بخش‌ها به خوبی درخشیده است و الگوی همه مراکز شده است.

ساخت ۳۲۷ هزار دقیقه برنامه ویژه ۴۰ سالگی انقلاب در صدا و سیما

دکتر فاطمی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان همایش و دبیران نشست‌های تخصصی گفت:این همایش آغاز یک حرکت بزرگی خواهد بود و نحوه معرفی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در آن مد نظر قرار گرفته است.

 دکتر فاطمی از راه اندازی برنامه ویژه تلویزیونی برای بررسی خاطرات و خدمات استانداران کشور در طول انقلاب خبر داد و گفت: این برنامه در فارس و شیراز با نام "کارنامه" روی آنتن می‌رود و البته در هر استانی این برنامه با نام‌های متفاوت پخش می‌شود و در سطح ملی هم ساخت برنامه، بررسی خاطرات و خدمات وزیران در هیئت دولت مطرح و تصویب شده است که وزیران ۱۰ دوره در صدا و سیما حضور می‌یابند.

 وی اظهار کرد: برنامه کارنامه که در مرکز فارس با حضور استانداران تهیه می‌شود یک الگوی خوب برنامه سازی برای همه مراکز است که از زبان استانداران از ابتدای انقلاب با بازگو کردن حقایق سیاست ها، عملکرد‌ها و خدمات نظام مقدس اسلامی، واقعیت‌های گذشته روشن می‌شود، مرکز فارس مثل سایر بخش‌ها به خوبی درخشیده است و الگوی همه مراکز شده است.

 وی با اشاره به اینکه این فرصت، فرصت مناسبی است که به بیان دستاورد‌های نظام بپردازیم، یادآور شد: دشمن به دنبال ایجاد جنگ احزاب است و رسانه ملی برای مقابله با آن، آماده کار است.

 فاطمی با تاکید بر اینکه رسانه ملی منعکس کننده تلاش مسئولین و دستاورد‌های انقلاب باشد، افزود: این گروه که در این جلسه حاضر شده اند به نام نامی حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان «چلچراغ» شناخته می‌شود و افراد سایر نقاط کشور از تجربه این گروه استفاده می‌کنند.

 رئیس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: در سیمای استان‌ها ۳۲۷ هزار دقیقه برنامه ویژه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در قالب ۴۵ هزار و ۴۰۰ ساعت برنامه تهیه شده است و هر استان ۱۶۵ ساعت برنامه ویژه چهلمین سالگرد انقلاب دارد.

دکتر سید عباس فاطمی با اشاره به اینکه همکاران رسانه‌ای در بحران‌ها و جنگ تحمیلی که کشور نیاز به رسانه داشته است، به خوبی فعالیت داشته اند، افزود: رسانه آیینه تمام نمای وضع موجود است و باید همراه مسئولین، در میان مردم، افزایش امید و نشاط در میان مردم را در دستور کار قرار داد.

 وی با اشاره به اینکه سال ۹۷، تمام برنامه‌های سازمان بر اساس «افتخار به گذشته و امید به آینده» در دستور کار قرار می‌گیرد، اضافه کرد: دشمن می‌خواهد گذشته را خراب کند و امید به آینده را بگیرد.

 رئیس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مثل ۴۰ سال گذشته که همه تیر‌های دشمن به سنگ خورد، امسال هم به سنگ می‌خورد، افزود: در سیمای استان‌ها ۳۲۷ هزار دقیقه برنامه ویژه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در قالب ۴۵ هزار و ۴۰۰ ساعت برنامه تهیه شده است و هر استان ۱۶۵ ساعت برنامه ویژه چهلمین سالگرد انقلاب دارد.

در چهلمین سال انقلاب نشاط را به مردم هدیه می‌دهیم

وحید کمالی، رئیس صدای استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در اولین همایش تخصصی تبیین سیاست‌ها و اقدامات رسانه ملی در چهلمین سال انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه باید بر اساس اقتضای استان، کارنامه انقلاب را به مردم معرفی کنیم، افزود: در این زمانی که همه شرایط برای ناامیدی وجود دارد که باید فضای نشاط را در جامعه ایجاد کنیم، مردم حرف و گلایه دارند، اما به انقلاب وابسته اند.

 رئیس صدای استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه صداو سیما در داخل مظلوم است، اظهار داشت: باید تلاش و کوشش کنیم مخاطبین خود را دریابیم و متناسب با آن دستاورد‌های انقلاب اسلامی را معرفی و منتقل کنیم.

بر اساس این گزارش در ادامه، حمیدرضا زندی، مدیرکل فضای مجازی معاونت استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمن با سناریو‌های مختلف، مواد مسموم را به جامعه تزریق و پی در پی چالش‌ها و مفاسد مطرح می‌کند، چرا که بحث آنان، عدم رسیدن انقلاب به ۴۰ سالگی است.

 رسانه‌ای که بتواند دست دشمن را رو کند، موفق خواهد بود

مدیر کل خبر استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه رسانه اگر بتواند دست دشمن را رو کند، در آن زمان می‌تواند احساس موفقیت کند، گفت: هنرما اینست که نگذاریم دشمن موفق باشد و شرایط برای ما فراهم است که زبان گویای ۴۰ سالگی انقلاب باشیم.

 رسانه انعکاس هنرمندانه عملکرد سایر دستگاه‌ها را باید مورد توجه قرار دهد

 مدیر کل نظارت استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: رسانه انعکاس هنرمندانه عملکرد سایر دستگاه‌ها در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، را باید مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه برنامه را مخاطب ما می‌شنود و می‌بیند و پیام آن برنامه چه اثری در آینده می‌گذارد، افزود: در مرکز نظارت، علاوه بر نظارت ها، به اثرات پیامی که تولید می‌شود، نگاه بیشتری خواهیم داشت.

وی افزود: مطالبه گری هوشمندانه، تبیین و ارائه راهکار‌های عملیاتی و همچنین اینکه رسانه خود برای معرفی دستاورد‌های انقلاب، چه کرده از مهمترین مسائلی است که باید در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرند.

 وی با اشاره به اینکه برای ۴۰ سالگی انقلاب باید برنامه‌ها و گزارش‌ها با قالب معرفی ارزش ها، مطالبه گری و توجه ذائقه مخاطب ساخته و پخش شود، اضافه کرد: سعی داریم به خوبی برنامه‌ها رصد و خلاقیت‌ها را بیش از مشکلات معرفی کنیم.

همواره سپاسگزار عملکرد مثبت صدا وسیمای مرکز فارس هستم

 استاندار فارس نیز در این همایش از عملکرد مناسب صدا و سیمای فارس ابراز خشنودی کرد و گفت: فارغ از تعارف عملکرد مرکز فارس در راستای انعکاس مشکلات و انتقادات شایسته و همچنین انعکاس فعالیت‌های دولت قابل قدرانی است.

 تبادار افزود: در هفته دولت، هشت طرح بزرگ با ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال هم کلنگ زنی می‌شود.

 مهندس اسماعیل تبادار، استاندار فارس در اختتامیه اولین همایش تبیین سیاست‌ها و اقدامات رسانه ملی در باره بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در هتل شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه میلاد امام رضا (ع) نقطه عطف دهه کرامت است، گفت: شهر شیراز در تاریخ، ادب، فرهنگ و مذهب در کشور زبانزد است.

  اولین جلسه جشن نیم قرن پیروزی انقلاب اردیبهشت ۹۸ در شیراز برگزار می‌شود

 مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس هم در این نشست با اشاره به اینکه رسانه ملی با طرحی نو در ماه‌های آینده به مقابله با جنگ نرم دشمن خواهد رفت، گفت: اولین جلسه جشن نیم قرن پیروزی انقلاب اردیبهشت ۹۸ در شیراز برگزار می‌شود.

سهرابی در باره بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در هتل شیراز برگزار شد، گفت: در این همایش ۲ روزه فعالیت‌های رسانه‌ای مرور شد و همکاران خودشان را برای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران به مردم کشور آماده کردند.

 رئیس رسانه ملی در فارس با تاکید بر اینکه مهندس تبادار، استاندار فارس همواره به رسانه ملی و رسانه‌ها توجه ویژه داشته و دارد و حضور ایشان در این همایش، نشان از توجه به رسانه است، تاکید کرد: همکاران در منطقه سه صدا و سیما، با هدف آمادگی، برای ساخت برنامه‌های مختلف و معرفی تلاش‌ها و دستاورد‌های انقلاب که به مردم ارائه شود، ۲ روز مهمان شیراز بودند.

 مدیرکل صدا وسیمای فارس، با اشاره به اینکه این همایش در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، افزود: در این همایش سیاستگذاری در حوزه‌های صدا، سیما، نظارت و برنامه ریزی و همچنین فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

 وی با اشاره به اینکه همکاران ما در صدا و سیما ظرفیت‌های استان و دستاورد‌های دولت را معرفی خواهند کرد و برای این معرفی سیاستگذاری شده است، افزود: این همایش آغازی خواهد بود برای جشن‌های نیم قرن انقلاب اسلامی و اولین جلسه جشن نیم قرن پیروزی انقلاب اردیبهشت ۹۸ در شیراز برگزار می‌شود.

سهرابی با یادآوری این مطلب که دشمنان با تمام توان در برابر این مردم و مدیران صف آرایی کردند، در این میان رسانه‌ها نقش موثری برای مقابله دارند، اضافه کرد: دشمن بودجه‌های زیادی را برای رسانه‌های خودش گذاشته و تبلیغات علیه ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

 وی با اشاره به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ها مطالب مسموم ارسال می‌کند و تنها راه مقابله با این مسئله استفاده از رسانه هاست، تاکید کرد: رسانه ملی با طرحی نو در ماه‌های آینده به مقابله با جنگ نرم دشمن خواهد رفت.

 مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با یادآوری این مطلب که نظام جمهوری اسلامی به ما دل بسته و از ما توقع دارد که دستاورد‌ها را بیان کنیم و در برابر حمله جنگ نرم دشمن، ایستادگی کنیم، اضافه کرد: باید با کار و تلاش مضاعف بهترین گام را برداریم و این مهم در نخسین گام در هفته دولت سال ۹۷، ملموس و قابل توجه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما