شناسهٔ خبر: 26874712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یادمان شهدای همدان در قراویز احداث شود

R41405/P1486/S6,75/CT11

فرمانده سپاه همدان گفت:با توجه به اینکه منطقه قراویز از محل‌های مأموریتی رزمندگان همدانی در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود درخواست داریم با مساعدت مسئولان استان، یادمانی در این منطقه احداث شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سردار مظاهر مجیدی ظهر امروز در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با گرامیداشت سالروز عملیات رمضان و مرصاد اظهار داشت : ما در عملیات رمضان فرماندهانی چون علیرضا حاجی بابایی، حبیب مظاهری و محمود نیکو منظری را به همراه ده‌ها شهید دیگر تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

وی با اشاره به واقعه بمباران نماز جمعه روز قدس همدان که مصادف با عملیات رمضان بود گفت: ما در این بمباران هوایی نیز تعدادی زیادی از هم‌وطنان خود را از دست دادیم.

فرمانده سپاه همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد مانند شهیدان مبارکی، فضلی، ملکی، مصباحی و 134 شهید همدانی این عملیات نیز بیان کرد: در جلسه آتی این شورا سپاه همدان از اقدامات خود در کمیته راهیان نور گزارش مفصلی را ارائه می‌دهد.

وی با تشریح دیگر برنامه‌های سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: 4500 تن از شهدای همدان بسیجی هستند که ما موظف هستیم هرساله به خانواده آن‌ها سرکشی کرده و به دیدارشان برویم.

مجیدی با اعلام اینکه پیشنهاد می‌کنم جلسه بعدی این شورا در هفته دفاع مقدس برگزار شود، عنوان کرد: با مساعدت استان ما توانستیم دو اردوگاه 800 نفری را در شهرهای اهواز و خرمشهر برای کاروان‌های راهیان نور احداث کنیم.

 وی بابیان اینکه طبق گفت‌وگوهای قبلی با استاندار همدان قرار بود یادمانی در منطقه عملیاتی کربلای 4 ویژه شهدای همدانی ساخته شود گفت: با توجه به اینکه منطقه قراویز نیز از محل‌های مأموریتی رزمندگان همدانی در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود درخواست داریم با مساعدت مسئولان استان یادمانی در این منطقه احداث شود.

فرمانده سپاه همدان از راه‌اندازی مرکز دانش - پژوهش سپاه  خبر داد ابراز کرد: در حال حاضر ثبت خاطرات و تجارب ارزشمند رزمندگان دوران دفاع مقدس و خاطرات افراد حاضر در عملیات تروریستی چند وقت پیش در کشور که سبب به هلاکت رسیدن 21 داعشی و اسارت 15 تن از آن‌ها شد نیز توسط این مرکز در حال انجام است.

انتهای پیام/م

نظر شما