شناسهٔ خبر: 26873837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۳۱ تیر بخوانید؛

عکس حاشیه ساز/بازتابهای یک سخنرانی/کسب مال ۴۰ میلیاردی یک نماینده و...

گزارشی از روند تعلیق و تایید عضو زرتشتی شورای شهر، تشریح آخرین وضعیت پرونده قتل یک وکیل دادگستری در لنگرود، خط و نشان روحانی برای ترامپ، وجود اطلاعات متقنی از تهدید نظامی آمریکا علیه ایران، پاسخ وزارت اطلاعات به اظهاراتی درباره مدیران دو تابعیتی، توضیح کدخدایی در مورد جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ، و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، سی و یکم تیر ماه ۱۳۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جلسه شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد و سرلشگر محمد باقری در این جلسه سرلشگر باقری با تاکید بر این‌که «رفتار دشمن قابل پیش‌بینی نیست» گفت: اطلاعات متقنی از تهدید نظامی آمریکا علیه ایران وجود دارد. وی افزود: هرچند که دولت فعلی ظالم آمریکا در ظاهر حرفی از تهدید نظامی نمی‌زند، اما اطلاعات متقنی وجود دارد که در همین یک و نیم سال اخیر تلاش بر این داشتند که ارتش آمریکا را وادار به تهاجماتی کنند.رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این مراسم همچنین گفت: ظرف یکماه آینده کارت خدمت رسانی به رزمندگان قطعی و اجرایی می‌شود.

در همین جلسه امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد که به دلیل کثرت جمعیت و جامعه آماری شهدا و جانبازان، متاسفانه تا کنون آن طور که باید نتوانستیم به گروه رزمندگان رسیدگی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، اظهار داشت: امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. و آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم ؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است.

رئیس جمهور درادامه افزود: امروز درست است که آمریکا بر شرکت‌های اروپایی و آمریکایی فشار وارد می‌کند تا با ایران همکاری نکنند که اولاً تمام سخنان آنان بی‌اساس است و شک ندارم که نمی‌فهمند که چه چیز را عنوان می‌کنند. مثلاً می‌گویند نمی‌گذاریم نفت ایران صادر شود و خیال می‌کنند وقتی ما می‌گوییم هنگامی که نفت ایران صادر نشود، هیچ کس نمی‌تواند نفت صادر کند به دنبال بستن تنگه هرمز هستیم در صورتی که راه‌های فراوانی وجود دارد و بستن تنگه هرمز روش ساده آن است، اما بسیاری تنگه‌های دیگر برای این کار در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه ما خواستار برقراری رابطه خوب با دنیا هستیم، گفت‌: ایران سرزمین علم، تجارت و دانش جهانی بوده است و امروز فرصتی بوجود آمده تا روابط خود را با همسایگانمان بیش از پیش گسترش دهیم و حتی اگر همسایه‌ای مانند عربستان هم از لجاجت‌ها و اقدامات خود دست برداشت و نسبت به روابط اظهار تمایل کرد، باید اختلافات را حل کرده و دوستی را برقرار کنیم. در مورد امارات و بحرین نیز اینگونه است و ما در شرایط جدید بدنبال اصلاح روابط با این کشورها هستیم.

روحانی با بیان این‌که «امروز آمریکا به تنهایی نه با ایران بلکه با دنیا بر سر برجام تقابل می‌کند و با شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی هم مواجه شده است»، اظهار داشت: پنجمین توطئه و جنگ آمریکا با ایران امروز بسیار مهم است و باید بگذاریم که این آمریکای منزوی همینطور تنها بماند و نباید اجازه دهیم که آمریکای منزوی جان بگیرد.

همچنین سخنان امروز رییس جمهور کشورمان در همایش روسای نمایندگی‌های ایران در خارج ازکشور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و رسانه‌های خارجی داشت.

روابط عمومی وزارت اطلاعات به اظهارات یک نماینده مجلس درباره مدیران دو تابعیتی اطلاعیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: فعالیت مدیران دوتابعیتی در پست‌های حساس کشور رد می‌شود

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از نشست مشترک خود با معاونان امور مجلس شورای اسلامی، پشتیبانی و بازرسی وزارت جهاد کشاورزی و رییس سازمان غله کشور و ارائه‌ مستندات فساد در سازمان غله خبر داد و گفت: مستندات و اطلاعات فساد اتفاق افتاده در سازمان غله که در جریان خرید گندم از کشاورزان در حال رخ دادن است به آقایان ارائه شد و آنان نیز برخی از این فسادها در سازمان غله را پذیرفتند و شکل‌گیری آن را مربوط به سال‌های گذشته عنوان کردند.معاونان وزیر جهاد کشاورزی فساد در سازمان غله را پذیرفتند.

همچنین سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه داشتن مقادیر زیادی پول برای نمایندگان تخلف و جرم محسوب نمی‌شود، گفت: اینکه یک نماینده ۴۰ میلیارد تومان در موسسه مالی و اعتباری سرمایه‌گذاری کرده به خودی خود تخلف نیست مگر آنکه این پول از طریق رانت و اختلاس و فساد حاصل شده است که طبق بررسی‌های ما این پول در دوران نمایندگی این فرد به دست نیامده است.

روابط عمومی وزارت خارجه در واکنش به برخی مطالب رسانه‌های خاص که دیدار وزیر امور خارجه و سفرا با یادگار امام راحل و حضور در مرقد امام را " غیر متعارف " خواندند، اعلام کرد: " تجدید میثاق با امام" سنت حسنه‌ای است که همواره وجود داشته است.

همچنین عبدالناصر همتی سفیر فعلی کشورمان در چین و رییس ‌کل پیشین بیمه مرکزی کشورمان که به منظور حضور در سمینار سفرا در تهران به سر می‌برد، در مراسم تودیع و معارفه رییس کل بیمه مرکزی بر تداوم حفظ ثبات و آرامش صنعت بیمه با حفظ روابط دوستانه و صمیمی رییس کل و مدیران بیمه‌ها تاکید کرد.

مُهر تایید مجدد مجمع تشخیص بر قانون ۲۲ سال قبل و پایان یک جنجال

طبق تبصره یک ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها، حضور اقلیت‌های دینی رسمی در انتخابات شوراها به رسمیت شناخته شده است. قانونی که یک تبصره آن بعد از ۲۲ سال از سوی شورای نگهبان به گونه دیگری تفسیر شد و به جنجالی یک‌ساله تبدیل و در نهایت به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد.

در همین ارتباط عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی  در کانال سروش خود با عنوان «یک رأی، یک خبر و یک عکس البته بی‌ربط» در مورد جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح داد.

همچنین روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه ای، پیرامون تصاویر مربوط به رای دادن اعضای مجمع در جلسه ۳۰ تیرماه۹۷ توضیحاتی ارائه کرد.

خرمشاهی آخرین وضعیت پرونده قتل یک وکیل دادگستری در لنگرود را تشریح کرد. وکیل مدافع اولیای دم فرزانه پور رجبی –وکیلی که در مقابل دادگستری لنگرود به ضرب گلوله کشته شد-اظهار کرد: مرحومه پور رجبی ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری مقابل دادگستری لنگرود توسط شخصی که  قبلا رابطه کاری با او داشت کشته شد. وی افزود: متهم با اینکه متاهل بود اصرار به ازدواج با مرحومه پوررجبی را داشت و مدام مرحومه را تهدید می کرده و همان موقع هم پرونده در این خصوص تشکیل می‌شود و وی محکوم می‌شود اما او تهدیداتش را ادامه می داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) سی و یکم تیر  ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظر شما