شناسهٔ خبر: 26873092 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بدری:فضاسازی علیه کمیسیون عمران مجلس/موسوی بیوکی: نام متخلف و مستندات آن به هیات رئیسه ارایه شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با انتفاد از فضاسازی های صورت گرفته علیه کمیسیون متبوعش در پی تفحص از شهرداری تهران، گفت: باید مستندات در خصوص این اظهارات تقدیم هیات رئیسه شود.

صاحب‌خبر -

صدیف بدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس، گفت: این طرح در کمیسیون عمران مجلس مطابق با قانون و آیین نامه های موجود مورد بررسی واقع شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مدارک و اسناد مورد مطالبه نمایندگان از سوی شهرداری تهران طی مذاکراتی ارایه شد، افزود: نجفی شهردار وقت در جلسات بررسی طرح در کمیسیون حضور داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص زمانی انجام می شود که مدارک و اسناد مورد مطالبه نمایندگان در اختیارشان قرار نگیرد، تصریح کرد: شهردار وقت تمامی مدارک مورد نیاز را در اختیار نمایندگان قرار داد؛ اما در نهایت آقای کواکبیان از توضیحات قانع نشده و با رای گیری عدم تفحص از شهرداری مورد موافقت قرار گرفت.

نمایندگان اصلی ترین پایه تحقیق و تفحص در امور مختلف هستند

بدری با بیان اینکه نمایندگان اصلی ترین پایه تحقیق و تفحص در امور مختلف هستند، گفت: کمیسیون تنها در این حوزه ها نظر می دهد؛ اما تصمیم گیرنده اصلی مجلس بوده و به طور حتم با اولویت ها در دستور کار قرار گرفته و بررسی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به توضیحات شهردار وقت و اعلام آمادگی برای ارایه هر نوع مدرک و مستندات به نمایندگان، افزود: با توجه به اینکه انجام تحقیق و تفحص هزینه های بالایی دارد کمیسیون عمران مجلس این طرح را رد کرده و نتیجه را به هیات رئیسه ارجاع داده است.

مستندات اظهارات اخیر در خصوص فساد در کمیسیون عمران باید تقدیم هیات رئیسه شود

وی با یادآوری اظهارات محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص بروز فساد در خصوص این طرح در کمیسیون عمران مجلس، گفت: وی باید مستندات خود را تقدیم هیات رئیسه کرده و نام فرد متخلف را بگوید.

بدری با بیان اینکه فضاسازی کار درستی نیست، افزود: متاسفانه اظهارات دیگری نیز این عزیز در موارد دیگر داشته از این رو باید بگوییم که برخی می خواهند فضاسازی کرده و نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: اگر مدارک و مستندات از سوی محمود صادقی ارایه نشود حق شکایت از وی برای کمیسیون عمران مجلس بر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان محفوظ است.

بررسی اسناد و مدارک شهرداری تهران از سوی نمایندگان انجام می شود

وی با بیان اینکه در مجلس تفحص های بسیاری از دستگاه های مختلف صورت می گیرد، گفت: با توجه به اینکه شهرداری در دست افراد هم طیف آقای صادقی است ابراز چنین صحبت هایی به صلاح نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: افرادی که خواهان انجام تفحص از شهرداری هستند می توانند با بررسی اسناد و مدارک به نتیجه مورد نیاز دست یابند.

موسوی بیوکی: اگر مفسده در کمیسیون عمران ثابت نشود عذرخواهی لازم است

در این رابطه ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از مطالبه رئیس کمیسیون عمران مجلس از محمود صادقی مبنی بر ارایه مستندات خود به هیات رئیسه خبر داد و گفت: اینکه هر کسی بخواهد علیه دیگری بدون مدرک حرفی بزند، درست نیست.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای محمود صادقی باید اسناد خود را در خصوص تخلف مدنظر خود به هیات رئیسه مجلس برای بررسی دقیق ارایه کند.

موسوی بیوکی یادآور شد: چه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای بیاورد یا خیر موضوع مطرح شده در خصوص مفسده منتسب به کمیسیون عمران مجلس بررسی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: در صورتی که نماینده مذکور نتواند ادعاهای خود را ثابت کند، باید عذرخواهی کند./

پایان پیام

 

نظر شما