شناسهٔ خبر: 26873081 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور اقتصادی استاندار تهران :

کارگروه اشتغال تنها معطوف به تسهیلات بانک‌ها نیست

معاون امور اقتصادی استاندار تهران گفت:۱۱۲ هزار شغل دیگر خارج از تسهیلات بانک‌ها است و بخش مهمی از اشتغال در زمینه صنعت، کارخانه‌ها و بخش کشاورزی است که باید بانک‌ها کمک کنند تا جلسات کارگروه اشتغال تنها معطوف به تسهیلات نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان،محمد امامی امین،معاون امور اقتصادی استاندار تهران امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: 12 موضوع در جلسه امروز مطرح و بررسی شد که شش تا از موضوعات در حوزه بانکی و شش تای دیگر هم مربوط به سازمان تامین اجتماعی، ‌امور مالیاتی و محیط زیست بود که 10 مورد تصویب و 2 مورد دیگر هم برای بازنگری به کارگروه جلسه ارجاع داده شد.

 

وی با بیان اینکه شرایط تولید شرایط خوبی نیست، بیان کرد: افرادی که در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حضور می یابند باید نهایت تلاش خود را در جهت کمک به تولیدکنندگان کنند هم افرادی که از حوزه نظام بانکی هم افرادی که از حوزه بیمه، سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی در این جلسه شرکت می کنند.

 

امامی امین تصریح کرد: رویکرد مدیریت استان تهران هم همین است ،امیدواریم با همدلی که بین همکاران وجود دارد شرایط برای مجموعه تولیدو سرمایه گذاری تسهیل شود.

 

وی با اشاره به مشکلات بیمه ای تولیدکنندگان اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی درآمد هزینه است. تمام منابعی که وصول می شود به حساب حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران واریز می کند. این سازمان دولتی نیست لذا سازمان هایی وجود دارند که به این سازمان بدهکار هستند و مطالبات آنها را پرداخت نمی کنند ضمن اینکه آنها هم دلایلی برای عدم پرداخت بدهی خود دارند.

 

معاون امور اقتصادی استاندار تهران  در ادامه افزود: هرچند تولیدکنندگان هم حق دارند ولی از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی هم برای پرداخت حقوق مستمری بگیران خود نیازمند منابع و حصول مطالباتشان است، به هر حال این شرایط خوبی نیست لذا هم سازمان تامین اجتماعی و هم تولیدکنندگان باید با هم تعامل داشته باشند تا بتوانند از پس مشکلات برآیند.

 

وی با اشاره به شرایط همکاری بانک ها با تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم ولی شرایط بهتر از گذشته شده است و در بعضی از آنها استان تهران در سطح کشور اول است. 

 

امامی امین گفت:در جلسه کارگروه اشتغال باید در مورد کسب و کارهای نوین، مشاغل خانگی و هر آنچه منجر به اشتغال می‌شود صحبت کرد، موانع بررسی و ایده‌های جدید عنوان شود.

 

وی بیان کرد: پرداختن به ارائه گزارش‌های بانک‌ها در مورد طرح‌های اشتغال فراگیر به تنهایی کفایت نمی‌کند و بهتر است مسیر کارگروه به مسیر درستی هدایت شود.

 

امامی امین با بیان لزوم رسیدگی به دیگر طرح‌های اشتغال‌زا تصریح کرد: 112 هزار شغل دیگر خارج از تسهیلات بانک‌ها است و بخش مهمی از اشتغال در زمینه صنعت، کارخانه‌ها و بخش کشاورزی است که باید بانک‌ها کمک کنند تا جلسات کارگروه اشتغال تنها معطوف به تسهیلات نشود.

 

معاون امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به لزوم همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ادامه داد: در مورد تسهیلات هدف برطرف کردن موانع اشتغال و قرار‌ گرفتن در مسیر درست است، فرصت کمی تا پایان سال داریم که اگر بخواهیم تنها به مقوله بانک‌ها بپردازیم تنها 15 هزار شغل را شامل می‌شود.

نظر شما