شناسهٔ خبر: 26873019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

ساماندهی اتاقک‌های شاه نشین سی و سه پل

نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ساماندهی روی سی و سه پل و حاشیه آن در دستور کار قرار گرفت و اتاقک های شاه نشین که قبلا با تیغه آجری و گچی پوشانده شده بود نمایان و مشخص شد که دارای تزئینات دوران صفوی هستند.

صاحب‌خبر -

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص ساماندهی منظر سی و سه پل، اظهار کرد: مدتی است که این موضوع در حال بررسی بود و مشخص شد که برخی از قسمت های پل نامتجانس و حاشیه پل نیازمند ساماندهی و بهبود مبلمان شهری بود.

وی افزود: بر روی پل نیز تعدادی از اتاقک های پل سالیان درازی بوده که با تیغه هایی از آجر و گچ پوشانده شده بود و داخل آن سیاهه هایی از آتش وجود داشت که باید ساماندهی شود، اما این موضوع به بیش از 50 سال گذشته باز می گردد که این اتاقک ها قابل دسترسی بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: این روزها که این اتاقک ها نمایان شدند مشخص شد که دارای تزئینات صفوی هستند و پس از پاکسازی، نظارت و آماده سازی برای مردم قابل بازدید خواهد بود.

حصار کابلی اجرایی می شود

الهیاری در خصوص حصار سی و سه پل توضیح داد: حصار متشکل از کابل، مورد تایید واقع شده است که پس از تایید نهایی کارشناسان با کمی تغییرات در نوع پایه اجرایی می شود و پس از آن با رنگ آجری به کار گیری می شود.

انتهای پیام

نظر شما