شناسهٔ خبر: 26872934 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

رونمایی از جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور؛

هوش مصنوعى به کمک بازار مسکن آمد

جدیدترین رسانه هوشمند کشور با نام "کیلید" امروز با حضور اصحاب رسانه در هتل اسپیناس رونمایى شد.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ علیرضا ذوالفقارى، مدیر عامل جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور با بیان این که "کیلید" جدیدترین سامانه هوشمند کشور است، گفت: این سامانه ماموریت دارد بسترى آنلاین براى برآورده ساختن کلیه نیاز عرضه کنندگان و متقاضیان مسکن به عنوان یک one- stop shop فراهم کند و همه ابزارهاى لازم براى مشاوره تخصصى مسکن را در اختیار مشاوران بگذارد.

بنیانگذار این استارتاپ هوشمند ادامه داد: ارزیابى هوشمند قیمت خانه یکى از امکانات منحصر به فرد kilid.com است که براى اولین بار در ایران معرفى و پیاده سازى شده است. با کمک "سیستم ارزیابى هوشمند قیمت املاک" کاربران قادر خواهند بود تنها با وارد کردن کد پستى ١٠رقمى، قیمت هر ملک را بر اساس ویژگى هایى از قبیل مساحت، موقعیت، سن بنا، تغییرات بازار در سطح محله و قیمت املاک مشابه، به صورت آنلاین و با دقت بالا محاسبه کند.

وى افزود: به این ترتیب خریداران، فروشندگان و مشاوران املاک مى توانند در هر لحظه از قیمت املاک در هر نقطه از شهر تهران مطلع شوند و مطمئن باشند که قیمت محاسبه شده به قیمت واقعى ملک بسیار نزدیک است.

لازم به توضیح است که در "سیستم ارزیابى هوشمند قیمت ملک" از مدل هاى محاسباتى و یادگیرى ماشین استفاده شده است تا مجموعه اى از داده ها و اطلاعات هوشمند را در دسترس کاربران قرار دهد. با استفاده از اطلاعات و ابزارهاى سودمند این سامانه، مى توان پیش بینى صحیحى از وضعیت بازار داشته و ریسک معاملات را نیز کاهش داد.

مدیرعامل استارتاپ کیلید ادامه داد: کیلید همچنین براى اولین بار، شاخص قیمت مسکن را با کمک روش هاى آمارى و اقتصاد سنجى پیچیده محاسبه کرده و شاخص کیلید را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این شاخص بر مبناى جدیدترین تحقیقات اقتصاد مسکن محاسبه شده است و رفتار بازار را به درستى تحلیل مى کند.

وى اظهار داشت: با توجه به این که رفتار بازار مسکن در تمام مناطق تهران یکسان نیست و روند تغییرات قیمت براى خانه ها، بسته به متراژ و سال ساخت متفاوت است، در شاخص کیلید امکان تفکیک بازارهاى هدف به ٢٢ منطقه تهران و همچنین محدود کردن جست و جو بر اساس شرایط متراژى و سنى بنا وجود دارد.

ذوالفقارى همچنین ادامه داد: در کنار هوش مصنوعى که براى اولین بار توسط این سامانه در بازار مسکن ایران به کارگرفته شده، امکان استفاده از تکنولوژى web mapping و Augmented reality نیز در اپلیکیشن کیلید گنجانده ظده است. علاوه بر امکان جست و جو روى نقشه، کاربر مى تواند تلفن همراه خود را به اطراف چرخانده و موارد خرید و رهن و اجاره را با فاصله مکانى نسبت به موقعیت خود جست و جو کند.

ذوالفقارى درباره هدف این سامانه توضیح داد: این سامانه بر آن است تا مسیرى کارآمد و کم هزینه براى یافتن ملک را در ایران بنیان نهدو مرجع تخصصى اطلاعات مسکن کشور را به وجود اورد. هدف کیلید افزایش کارایى مشاوران املاک و آژانس ها به عنوان تنها پل ارتباطى رسمى و قانونى بین متقاضیان و عرضه کنندگان مسکن است تا با یارى آن ها بتواندزمینه شفاف در بازار مسکن را فراهم کند.

ذوالفقارى تصریح کرد: در این سامانه بخش متفاوتى به نام "فرصت هاى بازار مسکن" وجود دارد که در این بخش کاربران مى توانند درک صحیح و درستى از قیمت ها، تعداد معاملات، میانگین قیمت املاک معامله شده، تغییرات و شاخص قیمت در مناطق مختلف شهر تهران به دست آورند. با کمک این اطلاعات  و داشتن اطلاعات تحلیل هاى علمى، در زمینه خرید و فروش و اجاره املاک، کاربران مى توانند مطمئن تر تصمیم گیرى کنند.

نظر شما