شناسهٔ خبر: 26872867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی:

دهه کرامت بهترین فرصت برای احیای کرامت‌های انسانی است

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دهه کرامت بهترین فرصت برای احیای کرامت‌های انسانی است، گفت: انسان کریم امانت دار بوده و از پیمان شکنی اجتناب می‌کند و راستگویی از خصائص انسان کریم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امروز در جلسه شورای اداری که در سالن فرمانداری شهرستان ری با حضور هدایت الله جمالی پور معاون استاندار استان تهران برگزار شد، گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای احیای کرامت‌های انسانی است.

وی افزود: یکی از معنای واژه کریم در ادبیات فارسی از خودگذشتگی است در حالی که این لفظ دایره بسیار وسیعی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی حسن خلق را یکی از نشانه‌های کریم بودن بیان کرد و اظهار داشت: انسان کریم همواره فردی خوش اخلاق و خوشرو است و این خوش اخلاقی چیزی غیر از تملق و چابلوسی است.

امام جمعه شهرری کظم غیط را یکی دیگر از صفات انسان کریم دانست و بیان کرد: انسان کریم هنگام عصبانیت خشم خود را فرو می‌برد و با تبسم با دیگران برخورد می‌کند همچنین انسان کریم از ناسزاگویی به جد اجتناب کرده و هنگام قدرت اهل جود و بخشش است.

وی ادامه داد: انسان کریم امانت دار بوده و از پیمان شکنی اجتناب می‌کند و راستگویی از خصائص انسان کریم است.

در ادامه جمالی‌پور مردمی بودن مسؤولان را در این شرایط سخت اقتصادی بسیار مهم دانست و گفت: امروز حضور مسؤولان در کنار مردم و شنیدن سخنان آنان بسیار لازم و ضروری است.

وی افزود: بی توجهی به مردم و رفع نیازهای آنان تبعات سنگینی برای کشور به همراه خواهد داشت. همه مسؤولان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از سوی همین مردم انتخاب شده‌اند از این رو همه مسؤولان منتخبان مردم هستند و بقای آنان در این سمت به انتخاب و رضایت مردم بستگی دارد.

فرماندار شهرستان ری با تاکید بر اینکه همه مسؤولان باید با مردم با فرتنی و تواضع رفتار کنند، اظهار داشت: با تمام محدودیت‌ها و شرایط سخت موجود در ادارات باید احترام مردم و ارباب رجوع رعایت شود و نباید این فشارها و سختی‌ها به مردم تعمیم داده شود.

معاون استاندار استان تهران با بیان اینکه ارتباط مردمی باید با قوت بسیار انجام بپذیرد، عنوان کرد: مدیران و مسؤولان ادارات باید سعی کنند کار مردم و ارباب رجوع به سرعت انجام بپذیرد تا مردم کمتر در پیچ و خم ادارات سرگردان بمانند بیشترین دلیل مفاسد اقتصادی همین معطل نگاه داشتن ارباب رجوع در ادارات است که سبب می‌شود ارباب رجوع برای حل مشکلش به پرداخت رشوه متوسل شود.

وی با تاکید براینکه ادارات و مؤسسات باید از اسراف و کم کاری اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: صرفه جویی باید یک فرهنگ شود تا ما شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم زیرا به هر میزان انرژی و منابع ملی اسراف شود به همان مقدار مردم از منابع و انرژی محروم خواهند شد./813/پ203/ب1

نظر شما