شناسهٔ خبر: 26872532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هر چه داریم از ایثار و شجاعت شهداء است

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه شهداء بالاترین و ارزشمند‌ترین مقام و منزلت را دارند، گفت: رفیع‌ترین درجه از آنِ شهید است. ما هر چه داریم از شهامت، شجاعت و ایثار شهیدان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام احمد جلیلی صفت، جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ششمین دوره همایش قدم تا قلم، ارزش‌های جامعه اسلامی را نشات گرفته از شهداء و روحیه شهادت‌طلبی دانست و گفت: در آموزه‌های دینی ما، ارزشمندترین و بالاترین مقام و منزلت را شهداء دارند. رفیع‌ترین درجه از آنِ شهید است. ما هر چه داریم از شهامت، شجاعت و ایثار شهیدان است.

 

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر شهداء برخیزند و بگویند بعد از 40 سال چه کردید، چه پاسخی داریم؟ سوال سختی است چرا که نمی‌توان به راحتی به آن پاسخ داد.

 

وی یادآور شد: در آخرت سوالات زیادی را می‌پرسند اما سوالی از شهید پرسیده نمی‌شود چرا که شهید با فداکاری، بصیرت و آگاهی به جایگاه رفیعی رسیده است. شهیدان در نبرد با دشمن و رسیدن به درجه رفیع شهادت، پاک و مطهر می‌شوند. حتی نیازی به غسل و کفن هم ندارند چرا که خونشان و لباسشان تمیز است. برترین نشان افتخار، لباس خونین شهادت است.

 

حجت‌الاسلام جلیلی‌ صفت به بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: از پیامبر (ص) پرسیدند چرا در آخرت شهید مورد پرسش و پاسخ قرار نمی گیرد که آن حضرت فرمود: «زمانی که برق شمشیر از بالای سر شهید عبور می‌کند، همه چیز را پاسخ داده است.» شهید همه چیز خود را در راه خدا می‌هد. واقعا معامله بزرگی است، چرا که خریدار آن خدا است.

 

جانشین رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه امروز دشمن برنامه‌های مختلفی برای جامعه اسلامی در نظر دارد، گفت: شهداء راه خدمت را برای ما فراهم کردند و ما باید آماده چنین حوادثی باشیم. زیر سایه دوراندیشی رهبر عزیز انقلاب که مانند خورشیدی بر سر مدیران و حاکمان می‌تابد، مطمئنم که راه شهداء را در مقابله با دشمنان ادامه می‌دهیم تا شکست را بر دشمن تحمیل کنیم.

 

گفتنی است؛ ششمین دوره همایش از قدم تا قلم صبح امروز در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما