شناسهٔ خبر: 26871200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در سالروز ادعایی تخریب هیکل سلیمان رخ داد؛

یورش دستکم 1000 شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی/ اعلام اعتصاب عمومی از سوی گروههای فلسطینی/ حماس و جهاد اسلامی خواستار تشدید انتفاضه قدس شدند+ تصاویر

منابع فلسطینی در اداره امور اوقاف اسلامی قدس اعلام کردند: امروز در سالروز ادعایی تخریب هیکل، بیش از 1000 شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری قدس پرس ، شهاب نیوز و فلسطین الیوم، صبح امروز یک شنبه در سالروز ادعایی تخریب هیکل (سلیمان) صدها شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند.

 

نظامیان صهیونیست از صبح امروز در راستای تسهیل روند یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی، خیابان های قدس به ویژه در منطقه قدیمی را مسدود کرده بودند تا شهرک نشینان با سهولت بیشتری وارد این منطقه شده و از آنجا به محوطه دیوار براق وارد شوند.


«فراس الدبس» مسئول اداره امور اوقاف اسلامی قدس در این باره گفت: تاکنون شمار شهرک نشینانی که به مسجدالاقصی یورش برده اند به بیش از 720 نفر رسیده است.

وی تاکید کرد که پلیس رژیم صهیونیستی و نیروهای ویژه در این یورش، شهرک نشینان صهیونیست را حمایت می کنند.

در همین حال پایگاه خبری فلسطین الیوم در خبری فوری گزارش داد که شمار شهرک نشینان صهیونیست که از صبح امروز به مسجدالاقصی یورش برده اند به بیش از 1000 نفر رسیده است.

گروههای ملی و اسلامی در قدس نیز با صدور بیانیه هایی امروز را روز اعتصاب سراسری در حمایت از مسجدالاقصی اعلام کردند و از همه اهالی قدس خواستند طی امروز حضور گسترده تر از همیشه دردر قبله اول مسلمانان داشته باشند.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای از اهالی قدس و کرانه باختری خواست با حضور در مسجدالاقصی به مقابله با یورش های شهرک نشینان بپردازند و انتفاضه قدس را نیز قویتر از گذشته دنبال کنند.

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر لزوم تشدید انتفاضه قدس،  اعلام کرد: آنچه که باندهای شرور شهرک نشینان در مسجدالاقثصی مرتکب می شوند، تجاوزی خطرناک است که همه مسلمانان را هدف قرار داده است.

 

«شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در واکنش به یورش گسترده شهرک نشینان به مسجدالاقصی، تاکید کرد: این تجاوزات با حمایت ها و تدابیر امنیتی شدید نظامیان رژیم اشغالگر قدس عملی می شود، کسانی که هیچ حقی در سرزمین فلسطین ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه قدس در شرایط کنونی به زندانی بزرگ تبدیل شده افزود: ما راهی جز روانه شدن به سوی مسجدالاقصی برای حمایت و حفاظت از آن نداریم و همه باید دست به دست هم از قبله اول مسلمانان دفاع کنیم.

 

شیخ عکرمه صبری بی تفاوتی جهان اسلام و کشورهای عربی به مساله فلسطین را عامل مشوق برای اشغالگران جهت اجرای پروژه هایشان دانست و افزود: البته اهالی قدس در برابر هر گونه هتک حرمت به مسجدالاقصی ایستادگی کرده و هرگز از مسئولیت های خود کوتاهی نمی کنند.

 

وی در ارتباط با حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی و فشارهای آنها بر طرف های فلسطینی گفت: فشارها باعث تشدید وضعیت و بحران می شود، اما آمریکا باید بداند که صاحب حقی نیست و ما اجازه یهودی سازی قدس را نمی دهیم.

 





 





انتهای پیام/م.ت/22

 

نظر شما